ارسال به دیگران پرینت

پاپ: باید واکسن کرونا در اختیار همگان قرار گیرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در پیامی به مناسبت کریسمس با تاکید بر این که واکسن کووید-۱۹ باید در اختیار همگان قرار گیرد، گفت: این ویروس مرزی نمی شناسد و تمامی جوامع بشری در یک قایق نشسته اند.


پاپ:  باید واکسن کرونا در اختیار همگان قرار گیرد.

پاپ گفت اقدام برخی کشورها برای تصاحب واکسن و رفتارهای خودخواهانه باعث می شود تا تلاش ها برای ریشه کن ساختن این پاندمی به نتیجه مطلوب نرسد.

به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت ها، پاپ امسال پیام خود را از فراز بالکن کاخ واتیکان بیان نکرد و از طریق مجازی با مردم جهان سخن گفت. 

رویترز نوشت: پاپ دراین پیام خواستار وحدت جهانیان شد، در واقع پیام امسال وی متاثر از  (پدیده) اپیدمی (ویروس کرونا) که بر زندگی اجتماعی و اقتصادی انسان ها اثر گذاشته است، بود وی دراین پیام خواستار اتحاد جهانی برای کمک به ملت های در رنج از   مناقشات و  بحران های انسانی شد.

پاپ در پیام خود به مساله بهداشت که یک مساله بین المللی است تاکید کرد و از کشورهایی که به دنبال تصاحب واکسن کرونا و استفاده ابزاری از آن هستند انتقاد کرد؛ موضوعی که باعث نگرانی مقامات سازمان ملل شده است و می تواند این مساله  وضعیت را برای کشورهای کمتر برخوردار وخیم تر سازد.

پاپ  دراین پیام دعا کرد که رهبران سیاسی و دولت ها از روح همکاری بین المللی برخوردار شوند.

پاپ فرانسیس افزود:  همگان از دسترسی به  واکسن و درمان مطمئن شویم، در مواجه با چالشی که هیچ مرزی را نمی شناسد، ما نمی توانیم دیوارها بنا کنیم، چراکه همه ما در یک قایق نشسته ایم.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که پاپ فرانسیس ممکن است پیش از فرا رسیدن سال 2021 ، استعفا کند.

رهبر کاتولیک های جهان در بخش دیگری از پیام خود درمورد کودکانی که در مخمصه جنگ گرفتارند،  گفت: کودکان درسراسر جهان بخصوص در سوریه، عراق و یمن همچنان بهای گزافی برای جنگ می دهند.

وی خواستار تلاش های جهانی برای پایان دادن به جنگ و درگیری و ایجاد صلح و آرامش در جهان شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه