ارسال به دیگران پرینت

سریعترین موشک جهان که به هر نقطه‌ای در خاک آمریکا می‌رسد

آوانگارد، سر جنگی موشک روسی RS-18 با سرعت بی نظیر 20 ماخ (بالغ بر 25 هزار کیلومتر بر ساعت) به هر نقطه‌ای در آمریکا دسترسی دارد.


سریعترین موشک جهان که به هر نقطه‌ای در خاک آمریکا می‌رسد

به گفته کارشناسان هیچ پدافندی در جهان قادر به انهدام موشک‌های روسی که با سر جنگی آوانگار مجهز شده‌اند، نیست.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری سالانه خود روز 5 شنبه گفت که پدافند موشکی آمریکا نمی‌تواند مانعی در برابر موشک‌های جدید روسی به خصوص سیستم «آوانگارد» باشد. سر جنگی که بر روی موشک‌های روسی بسته شده و به علت سرعت بی نظیر آن (20 ماخ) هیچ پدافندی قادر به شکار آن نیست. به گفته متخصصان روسی سرعت این سامانه به 27 ماخ نیز می‌تواند برسد.

آوانگارد معمولا بر روی موشک‌های بالستیک سنگین همانند UR-100UTTKh , R-36M2 و RS-28 Sarmat هم می تواند به کار برود. این سرجنگی معمولا بر روی موشک UR-100N (نام دیگر آن RS18) بسته می‌شود و می‌تواند پس از طی مسافتی از موشک جدا شده و خود به مسیر ادامه دهد و می‌تواند مسیر خود را چند کیلومتر بالاتر از لایه‌های جو طی کرده و به هدف خود برسد بدون اینکه سامانه‌های دفاع موشکی بتوانند آن را رهگیری کنند.  یگان‌های موشکی روسیه در حال حاضر به این سامانه مجهز هستند. 

«ویکتور موراخووسکی» کارشناس نظامی روس به اسپوتنیک گفت که هیچ موشک پدافندی قادر به انهدام آوانگارد نیست. چرا که با سرعت بالایی چند کیلومتر در ثانیه می‌پیماید.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه