ارسال به دیگران پرینت

آزادشدن ۳۵۰ دانش آموز ربوده شده نیجریه‌ای

نیروهای امنیتی نیجریه ۳۵۰ دانش آموز پسر را که در شمال غرب این کشور توسط مردان مسلح ربوده و به یک جنگل منتقل شده بودند، آزاد کردند.

آزادشدن ۳۵۰ دانش آموز ربوده شده نیجریه‌ای

به گزارش خبرگزاری رویترز، هنوز مشخص نیست که آیا تمامی پسران ربوده شده، توسط نیروهای امنیتی نیجریه آزاد شده‌اند یا خیر با این حال، امینو بلو ماساری، فرماندار استان کاتسینا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: فکر می‌کنم ما توانستیم تمامی پسرها را نجات دهیم.

چندین ساعت پیش از آزادسازی این پسربچه‌ها، ویدئویی آنلاین منتشر شد که شبه نظامیانی از بوکوحرام را با چند پسربچه نشان می‌داد.

این آدم ربایی در نیجریه که پیشتر هم با ناامنی شدید دست و پنجه نرم می‌کرد، باعث نگرانی شد و خاطرات مربوط به آدم ربایی ۲۰۱۴ بیش از ۲۷۰ دختر مدرسه‌ای را توسط بوکوحرام در شهر چیبوک تداعی کرد.

چند روز پیش مردان مسلح با موتورسیکلت به مدرسه راهنمایی علوم دولتی نیجریه در کاتسینا حمله کرده و پسرها را به جنگل روگو منتقل کردند که بزرگترین  رویداد در سال‌های اخیر در این منطقه محسوب می‌شود.

فرماندار کاتسینا همچنین گفت در مجموع ۳۵۰ پسربچه در این جنگل و در دست آدم رباها بودند که آزاد شدند. همچنین نیروهای امنیتی برای آزادسازی این پسرها، منطقه را مسدود کردند و دستور عدم تیراندازی داده شد.

محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه نیز آزادی این پسرها را مورد استقبال قرار داد و خواستار صبر مردم شد و در عین حال، اعلام کرد که دولتش به مسائل امنیتی رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: ما کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. ما به همه اینها رسیدگی می‌کنیم.

این آدم ربایی برای بوهاری ضربه بدی بود چون همیشه گفته که بوکوحرام از نظر فنی شکست خورده است.

بوکوحرام در یک فایل صوتی مسئولیت این آدم ربایی را برعهده گرفته است.

بوکوحرام تاریخچه‌ای در تبدیل کردن افراد ربوده شده به شبه نظامیان دارد و اگر این ادعا درست باشد، دخالت این گروه در شمال غرب نیجریه نشان دهنده گسترش ژئوپلیتیکی این گروه در فعالیت‌هایش است. همچنین این گروه پسران را از گروه‌های تبهکار محلی که با آنها روابط دارد، می‌خرد.

اوایل روز پنجشنبه، همچنین اعتراضاتی در کاتسینا برگزار شد و یکی از معترضان گفت: شمال نیجریه را به حال خود رها کرده و آدم رباها، گروه‌های مختلف شبه نظامی و سارقان مسلح در این منطقه دست به فعالیت‌هایی می‌زنند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، چنین گروه‌های تبهکاری در نیمه نخست سال جاری میلادی باعث کشته شدن بیش از ۱۱۰۰ تن شده‌اند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه