ارسال به دیگران پرینت

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین رقم طی ۳۵ سال گذشته رسید

عربستان تا امروز در ماه ژوئن تنها یک محموله نفتی به آمریکا صادر کرده که این مقدار حدود یک دهم ۱.۳ میلیون بشکه ای است که این کشور در آوریل به آمریکا صادر کرده بود.

صادرات نفت عربستان به آمریکا به کمترین رقم طی ۳۵ سال گذشته رسید

عربستان سعودی در اوایل سال جاری میلادی نفت زیادی در اختیار آمریکا قرار داد ولی حالا شیرهای نفت خود را به روی بازار نفت این کشور بسته است.

 عربستان تا امروز در ماه ژوئن تنها یک محموله نفتی به آمریکا صادر کرده که معادل 133 هزار بشکه در روز است. این مقدار حدود یک دهم 1.3 میلیون بشکه ای است که این کشور در آوریل به آمریکا صادر کرده بود یعنی زمانی که عربستان به همراه روسیه در یک جنگ کوتاه مدت قیمت، بازارهای جهانی را پر کرده بودند.

اگر سرعت آهسته صادرات در نیمه دوم ماه هم ادامه داشته باشد، صادرات نفت عربستان به آمریکا به پایین‌ترین حد طی 35 سال گذشته می رسد.

آمریتا سن، تحلیلگر ارشد نفتی در شرکت مشاوره انرژی استپکتس می گوید:«  در شرایطی که پالایشگاه‌های داخلی فعالیت خود را افزایش می‌دهند و تولید داخلی نفت رو به کاهش است، واردات نفت از عربستان هم پایین می آید. پالایشگاه های آمریکا حالا مجبورند از جای دیگری نفت وارد کنند و فعالیت‌های خود را کاهش دهند».

بسیاری از نفتکش های عربستان هنوز مقاصد نهایی خود را تعیین نکرده اند، بنابراین تعداد نفتکش‌هایی که به سمت آمریکا می رود می تواند کمی بالاتر باشد. ولی روند کاهش صادرات نفت عربستان به آمریکا تا امروز در ماه ژوئن غیر قابل انکار است. سیل نفت عربستان که پالایشگاه های آمریکا را تهدید می کرد، حالا آرام شده است. مقدار زیاد صادرات نفت عربستان به آمریکا در ماه آوریل باعث شد بسیاری از سیاستمداران این کشور به طور واضح اعتراض خود را اعلام کنند و خطاب به عربستان فریاد بزنند:« نفتکش های خود را برگردان».

مقامات صنعت نفت عربستان می گویند احتمال افزایش محموله‌های نفتی به آمریکا در نیمه دوم ماه ژوئن و جولای، بسیار کم است. با کاهش صادرات نفت خام آمریکا، عربستان می‌تواند بیشتر بازار نفت را تحت تاثیر قرار دهد.

عربستان سعودی در نیمه اول ماه جاری میلادی نه ‌تنها صادرات نفت به آمریکا را کاهش داده بلکه صادرات به چین را هم 1.3 میلیون بشکه در روز پایین آورده است. عربستان در ماه مه حدود 2 میلیون بشکه در روز نفت به چین صادر کرد. صادرات به هند و ژاپن تا به امروز در ژوئن افزایش یافته است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه