ارسال به دیگران پرینت

سه هزار سرباز در مراسم رژه پیروزی جنگ قره باغ

رژه پیروزی جنگ قره باغ با حضور الهام علی اف و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری آذربایجان و ترکیه در باکو آغاز شد.

 سه هزار سرباز در مراسم رژه  پیروزی جنگ قره باغ

رژه پیروزی جنگ قره باغ با حضور الهام علی اف و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری آذربایجان و ترکیه در باکو آغاز شد.

به گزارش وزارت دفاع آذربایجان، بیش از سه هزار سرباز در این مراسم رژه حضور دارند. هچنین 150 واحد تجهیزات نظامی و غنیمت های بدست آمده جنگ قره باغ به نمایش گذاشته خواهد شد.

در تاریخ دهم نوامبر، رهبران ارمنستان و آذربایجان و روسیه بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس در قره باغ امضاء کردند. طبق این بیانیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ از تاریخ 10 نوامبر آغاز شده و آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف می شوند و همچنین باید اسرای جنگی را مبادله کنند. 

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم رژه پیروزی نیروهای مسلح آذربایجان در باکو اظهار داشت: پایان اشغال خاک جمهوری آذربایجان به معنی پایان مبارزات این کشور نیست. امیدوارم آذربایجان با رهبری مقتدرانه برادرم الهام علی‌اف به حماسه‌آفرینی ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه ترکیه و آذربایجان با حمایت یکدیگر از پس تمامی دشواری‌ها برآمده و به موفقیت‌های زیادی خواهند رسید٬ افزود: "اگر مردم ارمنستان از آنچه در قره‌باغ اتفاق افتاده درس بگیرند، این آغاز دوره جدیدی در منطقه خواهد بود".

وی تصریح کرد: "حاکمان ارمنستان منابع مردم این کشور را صرف اشغالگری سرزمین‌های آذربایجان کردند. کسانی که برای قره‌باغ چیزی جز ویرانی، کشتار و اشک باقی نگذاشتند، حال باید عقل‌شان سرجایش آمده باشد. باید بدانند که با تشویق امپریالیست‌های غربی نتیجه‌ای کسب نخواهد شد، روابط باید مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد".

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که قوانین جنگی توسط ارمنستان به شدت نقض و عزت انسانیت پایمال شده است. پیگیری این قضیه در تمام مراجع ذی‌ربط وظیفه ماست.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد. اتفاقا بهترشد چون به یادمان آورد که قرارداد ننگین گلستان که بین قاجاریه و روسیه تزاری منعقد شد دیگرمعتبر نیست و ایران باید از هر طریقی نسبت به بازپس گیری سرزمین های اشغالی شمالی خود اقدام کند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه