ارسال به دیگران پرینت

فائوچی | شاهد موج‌های متعدد کرونا در آمریکا خواهیم بود

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داده که مردم این کشور طی دو سه هفته آینده ممکن است شاهد موج‌های متعدد کرونا باشند.


فائوچی   |   شاهد موج‌های متعدد کرونا در آمریکا خواهیم بود

«آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیمارى‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در خصوص موج‌های بعدی ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، فائوچی در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در آمریکا گفت که میزان ابتلا در آمریکا به یک باره کم نخواهد شد.

وی افزود: «بنابراین مشخص است که در هفته‌های آتی‌، ما شاهد برخی اتفاقات خواهیم بود و شاید حتی در دو سه هفته آینده شاهد موج‌های متعدد [کرونا] باشیم.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که طبق آمار روز گذشته، آمریکا در ماه نوامبر ۴ میلیون مورد مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که این میزان نسبت به ماه اکتبر دو برابر شده است.

سال ۲۰۱۹ در روز شکر‌گزاری تخمین زده شد که ۲۶ میلیون نفر از مردم آمریکا از طریق هواپیما در داخل این کشور مسافرت کردند.

بر اساس آمار اداره امنیت حمل و نقل در آمریکا در روز شکرگزاری امسال اگر‌چه به مردم این کشور هشدار داده بود که در خانه بمانند، اما ۸۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون نفر به سفر از طریق هواپیما پرداختند.

فائوچی پیش از این هشدار داده بود که قریب به یقین شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به دلیل سفر‌هایی که مردم انجام می‌دهند افزایش خواهد یافت.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۸۲۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۱۴۰ هزار و ۴۱۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۳ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه