ارسال به دیگران پرینت

سازمان بهداشت جهانی:

اروپا بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کوید ۱۹ قرار گرفت/شش ماه دشوار را پیش رو دارد

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است اروپا که یک بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کوید ۱۹ قرار گرفته، شش ماه دشوار را پیش رو دارد. در اروپا بریتانیا با بیش از ۵۳ هزار قربانی بالاترین نرخ مرگ و میر را دارد. فرانسه با بیش از ۲ میلیون بیمار در میزان افراد مبتلا در صدر است.

 اروپا  بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کوید ۱۹ قرار گرفت/شش ماه دشوار را پیش رو دارد

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است اروپا که یک بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کوید ۱۹ قرار گرفته، شش ماه دشوار را پیش رو دارد.

هانس کلوگ، مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی گفته است هفته گذشته ۲۹ هزار نفر در اروپا جان خود را بر اثر ابتلا به کوید ۱۹ از دست داده‌اند و در حال حاضر در هر هفده ثانیه یک نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهد.

کلوگ تاکید کرده که با برقراری دوباره مقررات قرنطینه آمار ابتلا رو به کاهش است.

با سرعت گرفتن موج دوم همه‌گیری در ماه اکتبر، اغلب کشورهای اروپایی تدابیر سختگیرانه‌ای را برای مقابله با گسترش ویروس از سرگرفته‌اند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی تا کنون ۱۵۷۳۸۱۷۹ نفر در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۵۴ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

بخش عمده‌ای از این مبتلایان در کشورهای بریتانیا، روسیه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان هستند. در اروپا بریتانیا با بیش از ۵۳ هزار قربانی بالاترین نرخ مرگ و میر را دارد. فرانسه با بیش از ۲ میلیون بیمار در میزان افراد مبتلا در صدر است.

کلوگ گفته است ۲۶ درصد مبتلایان جهان و ۲۸ درصد قربانیان همه‌گیری در اروپا هستند.

این مقام سازمان بهداشت جهانی به طور خاص درباره ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه در فرانسه و سوییس که تا ۹۵ درصد اشباع شده‌اند، ابراز نگرانی کرده ‌است.

کلوگ در کنفرانسی خبری در کپنهاگ دانمارک گفت اروپا و آمریکا یک بار دیگر در کانون بحران همه‌گیری قرار گرفته‌اند. اگرچه سحر نزدیک است اما شش ماه سخت پیش روست.

پیشروی در تولید واکسن امید به مهار همه‌گیری را افزایش داده است.

نتایج اولیه از چهار واکسن تولیدی آکسفورد، فایزر-بایوان‌تک، مدرنا و سپاتنیک امیدبخش بوده است.

در همین‌حال محققان در بریتانیا و هلند گفته‌اند که داروی توسیلی‌زوماب که برای درمان آرتروز روماتوئید به کار ‌می‌رود می‌تواند برای درمان مبتلایان به موارد وخیم کرونا موثر باشد.

فرانسه در دومین دور قرنطینه سراسری خود قرار دارد، و وزیر بهداشت این کشور گفته متوجه است که در آستانه کریسمس، همه‌گیری سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.

وزیر بهداشت فرانسه گفته است متوجه است که در آستانه کریسمس همه‌گیری سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.

در ایتالیا آمار مرگ و میر نسبت به ماه اکتبر دو برابر شده است و ژوزپه کنته نخست وزیر کشور هشدار داده کریسمس امسال با همیشه متفاوت خواهد بود.

کنته گفته «مهمانی‌های بزرگ بوسیدن و به آغوش کشیدن به معنای افزایش ناگهانی ابتلا در ماه ژانویه است و ممکن نخواهد بود اگرچه امیدوارم که هنوز بتوانیم هدایای کریسمس را رد و بدل کنیم.‍»

دانشمندانی که به دولت بریتانیا مشاوره می‌دهند نگرانی مشابهی را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند «رفت و آمد خانواده‌ها به ویژه برای افراد مسن خطر بالقوه زیادی دارد».

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه