ارسال به دیگران پرینت

نتایج انتخابات | 800 معترض در بلاروس بازداشت شد .

ماموران امنیتی بیش از ۸۰۰ معترض این کشور را د مینسک و چند شهر دیگر بلاروس بازداشت کردند.

 نتایج انتخابات  |   800 معترض در بلاروس بازداشت شد .

مرکز دیده بان حقوق بشر «وسنا» بلاروس اعلام کرد: تا ساعت ۲۰ امروز (یکشنبه) حدود ۸۳۰ نفر توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

اکثر این افراد در مینسک پایتخت بلاروس و شماری از معترضان نیز در مناطق برست، بوبرویسک، ویتبسک، گرودنو، نووپولتسک، موگیلف و چند شهر دیگر این کشور دستگیر شدند.

مرکز وسنا فهرست دستگیر شدگان را در سایت خود منتشر کرده است.

تظاهرات امروز در بلاروس در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که در آن الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری فعلی با کسب ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید و صدها نفر از معترضان نیز با اجتماع در میدان «پرمن» در مینسک به کشته شدن جوانی ۳۱ ساله به نام رومان بوندارنکو توسط افراد ناشناس نقابدار در روز پنجشنبه اعتراض کردند.

این جوان نماد مخالفان دولت بلاروس را بر لباس خود نصب کرده بوده و بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس دستور داده است که درصورتی که دانشجویان در اعتراضات بلاروس شرکت کنند از دانشگاه اخراج می شوند و کارگران و مدیران کارخانه ها نیز در صورت شرکت در اعتراضات از کار برکنار می شوند و جای آنها افراد دیگر علاقه مند به کار استخدام خواهند شد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز ۱۹ مرداد ماه برگزار شد و لوکاشنکو با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسید و تیخانوفسکایا نامزد مخالفان تنها ۱۰ درصد آرا را بدست آورد و مخالفان دولت بلاروس بلافاصله اعلام کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و طرفداران خود را به خیابان‌ها کشاندند.

آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته و از دولت این کشور خواستار برگزاری انتخابات جدید شده و تحریم هایی در مورد این کشور وضع کردند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه