ارسال به دیگران پرینت

سناتور پنسیلوانیا | شمارش تمامی آرا در این ایالت

سناتور پنسیلوانیا درخصوص اعلام پیروزی بایدن افزود: «احتمالاً پیش‌بینی رسانه‌ها درست است اما برای شمارش تمامی آرا دلیل وجود دارد».

سناتور پنسیلوانیا  |  شمارش تمامی آرا در این ایالت

فرماندار ایالت جنجالی پنسیلوانیا گفت، با اینکه ممکن است ادعای پیروزی نامزد حزب دموکرات درست باشد، باید تمامی آرای این ایالت شمرده شود.

 «پاتریک تومی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا روز دوشنبه گفت، پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا احتمالاً درست باشد ولی تمامی آرا باید شمرده شود.به نوشته پایگاه خبری «هیل»، تومی گفت: «هفتاد میلیون آمریکایی به دونالد ترامپ رأی دادند و رئیس جمهور این حق را دارد که این روند به طول کامل انجام شود».

سناتور پنسیلوانیا درخصوص اعلام پیروزی بایدن افزود: «احتمالاً پیش‌بینی رسانه‌ها درست است اما برای شمارش تمامی آرا دلیل وجود دارد».

تومی در ادامه گفت: «بخشی از رویه‌ای که پیش گرفته‌ایم قضاوت درخصوص اختلافات است که می‌تواند بازشماری آرای انتخابات را نیز شامل شود».

وی خاطرنشان کرد طبق قوانین ایالت پنسیلوانیا، درصورتی که اختلاف آرای دو نامزد ۰/۵ درصد یا کمتر باشد، روند بازشماری آرا به صورت خودکار فعال می‌شود.

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: «پس اجازه بدهید این [روند] به جمع‌بندی مناسبی برسد و تعداد افرادی که اطمینان دارند آن را به شکلی مناسب انجام داده‌ایم به بیشترین حد برسد».

در حال حاضر شمارش حدود یک درصد از آرای ایالت پنسیلوانیا در حال انجام است و بایدن با اختلاف حدود ۴۶ هزار رأی پیشتاز است.

با این حال «آل اشمیت» کمیسیر جمهوری‌خواه «فیلادلفیا» بزرگترین شهر ایالت «پنسیلوانیا» که دفتر وی مسئول شمارش آراء این شهر است، به شبکه آمریکایی «سی بی اس» گفت که کارکنان وی از هفته گذشته و با آغاز شمارش آراء، تهدید به مرگ شده‌اند.

ترامپ در حالی همچنان تلاش می‌کند که نتایج آرای این کشور را به چالش بکشاند که روز گذشته رسانه‌های مختلف این کشور شامل «آسوشیتدپرس»، «سی‌اِن‌اِن» و حتی «فاکس نیوز» جمهوری‌خواه، بایدن و «کاملا هریس» را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب، برنده انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ و «مایک پنس» معاونش را بازنده آن خواندند.

به دنبال این تحولات، بایدن و هریس با ایراد یک سخنرانی رسما خودشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواندند اما ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست، از رجوع خود به دادگاه برای متوقف کردن آنچه «تقلب بزرگ در انتخابات» خوانده است، خبر داد.

 

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه