ارسال به دیگران پرینت

سازمان بین المللی هوانوردی:

به زودی گزارش نهایی از هواپیمای مسافربری اوکراین منتشر خواهد شد.

نماینده ایران در ایکائو در این باره گفت گه گزارش کاملی در مورد پیشرفت تحقیقات این حادثه را به شورا ارائه داده است.

 به زودی گزارش نهایی از هواپیمای مسافربری اوکراین منتشر خواهد شد.

"سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی" (ایکائو)به عنوان نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از ایران خواست تحقیقات در مورد سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین را سرعت ببخشد.

 این هواپیمای مسافری اوکراینی در دی ماه سال گذشته با شلیک موشک ایران سرنگون شد و همه سرنشینان آن کشته شدند. یک مقام ایرانی هم اعلام کرده که گزارش نهایی از سقوط این هواپیما به زودی منتشر خواهد شد.

 سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی، 10 ماه پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی این فراخوان را صادر کرد. در حادثه دی ماه سال گذشته 176 نفر به دلیل شلیک یک موشک ایران به هواپیمای اوکراینی در نزدیکی تهران کشته شدند.

"سالواتوره سیاچیتانو" رئیس سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی در جلسه شورای این سازمان اعلام کرد: تا کنون چند بار با سازمان هواپیمایی ایران تماس و تعامل داشته‌ایم و از مقامات ایران خواسته‌ایم تحقیقات در مورد سانحه هوایی را سرعت ببخشند.

سازمان بین المللی هوانوردی: ایران گزارش سرنگونی هواپیمای اوکراین را سریع تر بفرستد

نماینده ایران در ایکائو در این باره گفت گه گزارش کاملی در مورد پیشرفت تحقیقات این حادثه را به شورا ارائه داده است.

فرهاد پرورش به رویترز گفت: پیَش‌نویس گزارش نهایی در حال تکمیل و ترجمه است.

او افزود: این گزارش طی 2 هفته آتی برای کشورهای شرکت کننده ارسال می‌شود و ایران به قوانین بین‌المللی در باره تحقیقات هوایی موسوم به "پیوست 13" پایبند است.

این قوانین توصیه می‌کند که گزارش نهایی ظرف 12 ماه آماده شود و در این مورد روند تحقیقات تا اوایل ژانویه ادامه دارد. اگرچه در بسیاری از پرونده‌های حساس این روند بیشتر زمان‌بر است.

به گزارش رویترز، هنوز مهلت نهایی برای ارائه گزارش و تحقیقات تمام نشده است اما به گفته یک کارشناس آگاه به این مسایل، برخی از کشورها مانند کانادا از عدم شفافیت در این پرونده نگران هستند.

سپاه پاسداران در دی ماه سال گذشته اعلام کرد به دلیل اشتباه گرفتن هواپیما با یک موشک و بر اساس یک خطای انسانی هواپیمای اوکراین را سرنگون کرده است. گزارش اولیه ایران در اوایل تابستان به فرانسه فرستاده شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه