ارسال به دیگران پرینت

انتخابات۲۰۲۰ | تشدید نبرد سیاسی میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان

جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نبرد پنهان سیاسی را آغاز کرده‌اند به نحوی‌که طی روزهای اخیر جمهوریخواهان درصدد عزل نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان برآمدند و اکنون پلوسی نیز ضرب الاجلی ۴۸ ساعته به دولت جمهوریخواه ترامپ بر سر بسته کمک‌های اقتصادی کرونا داده است.

انتخابات۲۰۲۰  |  تشدید نبرد سیاسی میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان روز یکشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که وی و «استیون منوچین» وزیرخزانه داری آمریکا باید ظرف مدت ۴۸ ساعت آینده بر سر بسته محرک های اقتصادی کرونا به توافق برسند و این کار باید تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام شود.

مسئول دفتر پلوسی به شبکه خبری سی ان ان در توضیح  ضرب الاجل یاد شده  گفت که این مهلت تا پایان روز سه شنبه (۲۹مهر۱۳۹۹) است که طرف مقابل باید به پرسش های کلیدی دراین زمینه جواب دهد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ویژه برنامه «این هفته» شبکهخبری «ای. بی. سی» گفت: تنها ۴۸ ساعت فرصت وجود دارد که آیا ما می خواهیم این کار را تا پیش از موعد برگزاری انتخابات انجام دهیم یا خیر، کاری که انجامش خواهیم داد.

ترامپ پس از اعلام بهبودی از بیماری کووید-۱۹ دستور توقف مذاکرات در این زمینه با کنگره و دموکرات ها را داد و تصویب این بسته محرک مالی را به پس از پیروزی خود درا نتخابات وعده  داد.

نانسی پلوسی درحال بر سر بسته کمک های مالی برای کاخ سفید مهلت ۴۸ ساعت تعیین کرد که در روزها و هفته های اخیر، جمهوریخواهان درصدد برکناری پلوسی برآمده اند.

اتهام زوال عقل

«داگ کالینز» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با طرح این ادعا که خانم نانسی پلوسی رئیس دموکرات این مجلس و از مخالفان سرسخت سیاست های دونالد ترامپ دچار «زوال عقل» است، با ارائه قطعنامه ای که می‌تواند یکی از تاکتیک‌های جدید انتخابات جناح ترامپ باشد، خواستار برکناری او از این سمت شد.

نشریه  واشنگتن تایمز با پرداختن به این خبر نوشت: کالینز اعلام کرده بزودی قطعنامه ای را ارائه می دهد که در آن تاکید شده «واضح است که نانسی پلوسی از نظر ذهنی صلاحیت ادامه فعالیت به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را ندارد.»

در این قطعنامه، پلوسی به نقض قانون اساسی، هدر دادن وقت مجلس درباره استیضاح و نداشتن صلاحیت متهم می شود.

سناتو ایالت جورجیا در توئیتر نوشت: «تمایل نداشتن نانسی پلوسی برای تبعیت از قانون اساسی، در کنار اقدامات اخیر او توانایی ذهنی او را زیر سوال می برد. مهم است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برکناری او شوند.»

واشنگتن تایمز نیز با اشاره به اتهامی که پیشتر از سوی دموکرات ها در این زمینه علیه ترامپ عنوان کرده بودند، نوشت: اشاره این نماینده احتمالا به درخواست هفته گذشته رئیس مجلس نمایندگان مربوط می شود که همزمان با بیماری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت او به دنبال کمیسیون دو حزبی است که بتواند مطابق با اصل ۲۵ قانون اساسی آمریکا رئیس جمهوری را که از نظر عقلانی صلاحیت ندارد، برکنار کند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳  نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود، تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت ترین دوره های انتخاباتی در تاریخ این کشور می دانند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه