ارسال به دیگران پرینت

سفیر چین:

پکن تاکید کرد با روسیه برای مقابله با آمریکا همکاری میکند

سفیر چین در روسیه در مصاحبه مطبوعاتی که روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست منتشر کرده، گفت: پکن آماده همکاری با روسیه برای مقابله با سلطه جهانی آمریکا است. وی خاطر نشان کرد: تاریخ و عملکردها ثابت کرده که چند جانبه گرایی راه درست است. حمایت از چند جانبه گرایی و دموکراتیزه کردن روابط بین الملل نه تنها گزینه چین، بلکه انتخاب اکثر کشورهای جهان است.


 پکن تاکید کرد با روسیه برای مقابله با آمریکا همکاری میکند

سفیر چین در روسیه در مصاحبه مطبوعاتی که روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست منتشر کرده، گفت: پکن آماده همکاری با روسیه برای مقابله با سلطه جهانی آمریکا است.

«جانگ هان خویی» در اظهاراتش تاکید کرد که دو کشور برای مقابله با برتری طلبی آمریکا و همچنین حراست از چند جانبه گرایی با یکدیگر همکاری می کنند.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ و عملکردها ثابت کرده که چند جانبه گرایی راه درست است. حمایت از چند جانبه گرایی و دموکراتیزه کردن روابط بین الملل نه تنها گزینه چین، بلکه انتخاب اکثر کشورهای جهان است.

پیش از این در ماه ژوئیه، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در گفت وگویی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود گفت که ایالات متحده عقل ، اخلاق و اعتبار خود را از دست داده است.

سفیر چین در روسیه با اشاره به اظهارات «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین درباره آمریکا گفت: چین خواستار مرزبندی در روابط با کشورها نیست اما در مقابله با شرایط موجود، همکاری تجاری و اقتصادی با روسیه را افزایش داده و محصولات کشاورزی بیشتری از روسیه خریداری کرده است.

وی گفت: چین در شش ماه نخست امسال بیش از ۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از روسیه وارد کرده است که ۲۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. دو کشور قول داده اند که تجارت خود را در سویا ، گوشت منجمد و جو افزایش دهند.

وی تصریح کرد: دو کشور در تلاشند تا در معاملات خود یوان( پول ملی چین) و روبل روسیه را جایگزین دلار کنند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه