ارسال به دیگران پرینت

رئیس‌جمهوری | امامعلی رحمان برای پنجمین بار درانتخابات پیروز شد

خبرگزاری آسیا پلاس تاجیکستان روز دوشنبه گزارش داد که امام علی رحمان رئیس جمهوری کنونی این کشور با کسب ۹۰.۹۲ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد تا برای پنجمین بار در این کشور و در این مقام حکومت کند.

 رئیس‌جمهوری | امامعلی رحمان برای پنجمین بار درانتخابات پیروز شد

بختیاز خدایار زاده رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات تاجیکستان روز دوشنبه ۲۱ مهرماه اعلام کرد که امامعلی رحمان با کسب «۹۰.۹۲ درصد آرا»ی واجدین شرایط بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شد.

انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان روز یکشنبه برگزار شد و به گفته کمیسیون مرکزی انتخابات، بیش از ۸۵/۳ درصد از افراد واجد شرایط (۴/۲ میلیون نفر) در آن شرکت کردند.

البته کمیسیون مرکزی انتخابات باید طی 10 روز بعد از بررسی اعتراضات و یا شکایات احتمالی و تصمیم گیری در باره آنها نتیجه نهایی این انتخابات را رسما اعلام کند.

رحمان با برنده شدن در این انتخابات به مدت هفت سال دیگر زمام قدرت را در این کشور در دست خواهد داشت. او سه دهه است که بر تاجیکستان حکومت می‌کند.

براساس گزارش ها ، ششمین انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان که دیروز از ساعت ۶ صبح به وقت محلی در ۳ هزار و ۳۷۵ شعبه آغاز و در ساعت ۸ شب پایان یافت، ششمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی است و امامعلی رحمان از سال ۱۹۹۲ همواره پیروز انتخابات بوده است.

رستم لطیف‌زاده رئیس حزب اگرری (کشاورزی)، عبدالحلیم غفارزاده رئیس حزب سوسیالیست، امامعلی رحمان از فدراسیون اتحادیه‌های صنفی مستقل تاجیکستان، اتحادیه جوانان تاجیکستان و رئیس حزب خلقی دمکراتیک تاجیکستان، رستم رحمت‌زاده رئیس حزب اصلاحات اقتصادی تاجیکستان و میراج عبدالله‌اف رئیس حزب کمونیست تاجیکستان از نامزدهای احزاب سیاسی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری بودند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه