ارسال به دیگران پرینت

کاخ سفید | استعفای موقت قبل از انتخابات

رئیس دفتر کاخ سفید مشغول ملاحظه درخواست از تقریبا تمامی منصوب شدگان سیاسی در دولت ترامپ برای نگارش و تحویل نامه‌های استعفای موقت قبل از انتخابات است.

 کاخ سفید |  استعفای موقت قبل از انتخابات

به نوشته پولتیکو، این طرح بالقوه باعث خشم مقامهایی شده که نگرانند این کار باعث بروز آشوب در زندگی شخصی آنها شود.

این خبر در حالی از سوی دو مقام ارشد دولت اعلام شده که دفتر پرسنل قصد دارد در ادامه درباره اینکه کدام یک از استعفاها را قبول کند و کدام یک را رد کند تصمیم بگیرد و این به دونالد ترامپ بیشترین انعطاف را در انتخاب تیمش برای دور دوم احتمالی ریاست جمهوری می‌دهد.

این مانور بالقوه در حالی باعث خشم برخی مقامها شده که این کارمندان منصوب شده مشغول محاسبه در خصوص اقدامات شغلی بعدی خود بوده و همچنین در حال سنجش وفاداری خود به این رئیس جمهور آمریکا و دستور کارش در برابر خطر احتمال شکست او در انتخابات ماه نوامبر هستند.

یکی از مقامهای مذکور که نامش را فاش نساخت گفت: این طرز برخوردی نادرست با کسانی است که شهرتشان و مسیرهای شغلی شان را برای پیوستن به دولت به خطر انداختند و به شکلی خستگی ناپذیر کار کرده‌اند تا رئیس جمهور را به خط پایان برسانند.

رئیس دفتر پرسنل ریاست جمهوری کاخ سفید جانی مک انتی، دستیار 30 ساله سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است که تلاش داشته به جای برخی منصوب شدگان سیاسی که همپیمانی غیرقابل اعتماد برای رئیس جمهور هستند، یک سری وفاداران سرسپرده به ترامپ را جایگزین کند.

مک انتی که بارها قبل از درگیر شدن کاخ سفید با کروناویروس، در سفرها ترامپ را همراهی کرده، در تلاشهایش برای منصوب کردن افراد وفادار در سراسر قوه مجریه با برخی مقامهای ارشد سازمان نزاع پیدا کرده است. در برخی موارد منصوب شده‌های جدید حتی در زمان ورود به کارشان کالج را به پایان نرسانده بودند.

یک مقام ارشد کاخ سفید در پاسخ به درخواست برای اظهار نظر گفت: این یک رویه استاندارد است که با ورود به دور دوم بالقوه ریاست جمهوری پرسنل را مورد بررسی قرار دهیم. او تاکید کرد، با این حال "هیچ برنامه قطعی به اجرا در نیامده است.

اما برخی کهنه کاران دفتر پرسنل می گویند درخواست برای تحویل نامه های استعفای موقت پیش از انتخابات به جای ماه ژانویه و قبل از روز افتتاحیه ریاست جمهوری بسیار غیرعادی است.

 

منبع : رادیوفردا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه