ارسال به دیگران پرینت

نبیه بری:

آیت الله سیستانی ضامن وحدت و حاکمیت عراق است

رئیس مجلس نمایندگان لبنان گفت: حضرت آیت الله العظمی سیستانی ضمانتی برای وحدت و حاکمیت عراق است. «نبیه بری» در ادامه با اشاره به توافق چارچوب برای ترسیم مرزهای زمینی و دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی گفت: این موضوع اقدامی ضروری است اما کافی نیست. بری افزود: توافق بر سر چارچوب مذاکره با اسرائیل برای ترسیم مرزها گامی است که باید با تشکیل دولتی همراه باشد که قادر باشد کشور را در سریعترین زمان ممکن نجات دهد.


 آیت الله سیستانی ضامن وحدت و حاکمیت عراق است

رئیس مجلس نمایندگان لبنان گفت: حضرت آیت الله العظمی سیستانی ضمانتی برای وحدت و حاکمیت عراق است.

«نبیه بری» در گفتگو با شبکه خبری المیادین با اشاره به توافق چارچوب برای ترسیم مرزهای زمینی و دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی گفت: این موضوع اقدامی ضروری است اما کافی نیست.

بری افزود: توافق بر سر چارچوب مذاکره با اسرائیل برای ترسیم مرزها گامی است که باید با تشکیل دولتی همراه باشد که قادر باشد کشور را در سریعترین زمان ممکن نجات دهد.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه قضیه فلسطین معیار سنجش وابستگی به موضع مناسب است، تصریح کرد:اگر حاکمان ملزومات و ضروریت های خود را دارند، ملت ها اولویت های خود را دارند که نباید تغییر کند و آن اولویت فلسطین است.

نبیه بری با بیان اینکه لبنان در محیطی از پیامدهای خطرناک از عراق، سوریه و یمن قرار دارد و آنها کشورهای دوستی هستند که هنوز در معرض خطر تجزیه قرار دارند، ادامه داد: در قبال چنین خطری باید صبور بود و تسلیم نشد. چنین خطری برای این امت مقدر نیست. لبنان کشوری در جهان عرب است که بیش از دیگر کشورها از صلح با دشمن اسرائیلی آسیب می بیند.

وی در ادامه توافق چارچوب برای ترسیم مرزهای زمینی و دریایی با رژیم صهیونیستی را گامی ضروری اما غیرکافی خواند و افزود: این اقدام باید با تشکیل دولتی همراه باشد که قادر باشد کشور را در سریعترین زمان ممکن نجات دهد.

بری تاکید کرد: توافق بر سر چارچوب مذاکره برای ترسیم مرزها میان لبنان و اسرائیل تنها توافقی برای ترسیم مرزهاست نه بیشتر و نه کمتر و حماقت بس است.

وی در ادامه با تاکید بر پایبندی به محتویات ابتکار فرانسه و با اشاره به اینکه چالش اصلی در حال حاضر توافق بر سر نام نخست وزیر است، بیان کرد:داعش طرحی است که در سوریه، عراق و حتی لبنان تمام نشده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه