ارسال به دیگران پرینت

پیش‌بینی هاآرتص: نتانیاهو در سال 2017 سرنگون می‌شود

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی تحلیلی پیش‌بینی کرد سال 2017 با سرنگونی "بنیامین نتانیاهو" همراه خواهد بود.

پیش‌بینی هاآرتص: نتانیاهو در سال 2017 سرنگون می‌شود

۵۵آنلاین :

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: تحلیلگران معتقدند سال 2017 برای "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با سرخوردگی و سرنگونی همراه خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: باید گفت سال 2016 نیز برای نتانیاهو سال سختی بود و روند انتقادات داخلی و خارجی از وی افزایش یافت به طوری که شکی وجود ندارد سال 2017 برای او بسیار دشوارتر خواهد بود و کابینه نتانیاهو درهم می‌شکند.

در آخرین روزهای سال 2016 نتانیاهو با تحریم‌های سازمان ملل به دلیل ادامه یافتن شهرک‌سازی‌های یهودی مواجه شد و از همه مهمتر اینکه، "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا، این لایحه را وتو نکرد.

در سال 2016 نارضایتی‌های داخلی از نتانیاهو افزایش یافت و همچنین کشورهای اروپایی نیز چندان رابطه خوبی با وی نداشته و فشارهای اقتصادی بر نتانیاهو افزایش یافت.

چهره‌های سیاسی که در هفته اخیر با نتانیاهو ملاقات داشتند، او را بسیار فرسوده و سرگردان توصیف کردند؛ فردی که قادر به رها شدن از منجلاب کنونی نیست. "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، به نتانیاهو وعده داده است تا 20 ژانویه و ورود رسمی او به کاخ سفید صبور باشد. اما حتی رئیس جمهوری مانند ترامپ که بیشترین ابراز دوستی و محبت را به اسرائیل کرده است نیز نمی‌تواند گره‌ای از جرائم قضائی نتانیاهو باز کند و او را از باتلاق مشکلات بیرون کشد. نتانیاهو بیش از همه به وکلای خوب و البته مقداری شانس نیاز دارد.

اسرائیل در عرصه دیپلماتیک نیز با یک سونامی وحشتناک مواجه شده است. مشکل کنونی اسرائیل، همانطور که ترامپ در توییت خود ذکر کرده بود، فقط به سازمان ملل محدود نمی‌شود؛ بلکه همه جهان از فرانسه و انگلیس گرفته تا روسیه و چین علیه تل‌آویو موضع‌گیری کرده‌اند.

ترامپ می‌تواند 21 ژانویه (در نخستین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا) یک بولدوزر به منهتن بفرستد و برج شیشه‌ای "ترامپ" را با خاک یکسان کند؛ اما این موضوع موجب نمی‌شود توجه هیچکدام از کشورهای جهان از ادامه شهرک‌سازی‌های صهیونیستی منحرف شده و به سمت برج تخریب شده ترامپ معطوف شود.

پاسخ نتانیاهو به قطعنامه‌ای که علیه شهرک‌سازی‌های صهیونیستی صادر شد، بسیار تهاجمی و غیرمنطقی بود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانند رهبر کره شمالی رفتار کرد. نتانیاهو قطعنامه جدید را به قطعنامه 1975 شورای امنیت ربط داد که در آن صهیونیسم با نژادپرستی برابر دانسته شده بود. در نظر نتانیاهو، شهرک‌سازی، صهیونیسم جهان کنونی است.

نتانیاهو تصور می‌کند ترامپ دقیقا همان رئیس جمهوری است که وی به آن نیاز داشت؛ اما حقیقت این است که رئیس جمهور منتخب آمریکا مردی ناپایدار، بی‌عقل و آتشین مزاج است. برخلاف باراک اوباما، ترامپ به اندازه کافی صبور نیست تا اجازه دهد بازی‌های سیاسی روند خود را طی کنند. احتمالا نیازی نیست نتانیاهو 8 سال صبر کند تا متوجه اشتباه خود درباره ترامپ شود، شاید در همان 8 هفته نخست از ریاست جمهوری ترامپ سرنوشت همه مسائل روشن شود.

هاآرتص در پایان نوشت: نتانیاهو خود را بابت شرایطی که اسرائیل به آن دچار شده است مسئول نمی‌داند. او حاضر به پذیرفتن این موضوع نیست که سیاست‌های اشتباه وی اسرائیل را به جایی رساند که شاهد صدور قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل و حمایت نشدن از جانب آمریکا باشد. بدون شک نتانیاهو اسرائیل را به مکانی منفور در جهان تبدیل خواهد کرد. شاید این اتفاق به آهستگی رخ دهد؛ اما قطعا به وقوع خواهد پیوست.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه