ارسال به دیگران پرینت

تظاهرات مردم شمال کابل علیه طالبان

مردم شمال کابل معروف به «شمالی» امروز دوشنبه در سالروز حمله گروه طالبان به این مناطق، شعارهایی علیه آنان سر دادند.

تظاهرات مردم شمال کابل علیه طالبان

تظاهرکنندگان در قطع‌نامه‌ای اعلام کردند که ۲۴ سال پیش در چنین روزی طالبان با حمله به سرزمین "شمالی"، غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را به گلوله بستند و تاکستان ها و زمین های کشاورزی و باغات این مناطق را به آتش کشیدند.

مردم "شمالی" طی این قطعنامه اعلام کردند طرفدار صلح با عزت با تمام گروه‌های جنگجو از جمله طالبان هستند و از آنها خواستند مانند سایر احزاب و گروه‌های سیاسی  زیر چتر دولت و جمهوریت به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود بپردازند.

این افراد از دولت خواستند که برای جذب جنگجویان طالبان به صفوف نیروهای مسلح، شرایط خاصی تعیین شود و افراد باقی مانده طالبان خلع سلاح شده و جذب سایر بخش ها شوند.

آنها همچنین با تاکید بر حفظ نیروهای امنیتی افغانستان، تمامیت ارضی، جمهوریت و تنوع قومی و مذهبی این کشور، آن ها را ارزش‌های مشترک مردم این کشور دانستند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که از ۱۶ روز پیش هیأتی از دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه مشغول رایزنی برای ایجاد چارچوب مذاکرات هستند اما هنوز نتیجه ای بدست نیامده است.

مردم افغانستان منطقه وسیعی در شمال کابل را «شمالی» می‌نامند. شمالی از دره کوهدامن کابل شروع می‌شود و سه ولایت پروان، کاپیسا و پنجشیر را دربرمی‌گیرد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه