ارسال به دیگران پرینت

ماندگاری تیک‌تاک در بازار آمریکا

احتمال می‌رود که پلتفرم محبوب تیک‌تاک همچنان در خدمت مردم آمریکا باقی بماند، اما در شکل و شمایلی دیگر. دو شرکت آمریکایی اورکل و وال‌مارت مایل به خرید اپلیکشین ساخت چین هستند.

 ماندگاری تیک‌تاک در بازار آمریکا

صاحبان پلتفرم ویدیوسازی تیک‌تاک تلاش دارند در آمریکا با کنسرن نرم‌افزاری اورکل و فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت وارد معامله شوند. هدف آن است که اورکل در خدمت تکنولوژی شرکت چینی قرار گیرد و وال‌مارت نماینده فروش آن در ایالات متحده باشد.

این ابتکاری است که شرکت چینی برای ماندگار شدن در آمریکا اندیشیده است؛ زیرا امید دارد که بدین ترتیب از دایره سوءظن رئیس جمهور آمریکا بیرون آید.

پیش از این دونالد ترامپ در برابر خبرنگاران در کاخ سفید گفته بود که از توافق تجارتی میان شرکت چینی و کنسرن‌های آمریکایی حمایت می‌کند. ترامپ گفته است چنانچه این معامله انجام گیرد شرکت چینی - آمریکایی آینده به نام "تیک‌تاک گلوبال" می‌تواند تا ۲۵ هزار شغل ایجاد کند.

سهمی ۱۲ و نیم درصدی در شرکت بزرگ آینده داشته باشد، می‌گوید که این کنسرن تمام خدمات کلاود Cloud را در اختیار شرکت آینده قرار خواهد داد.

ترامپ اعتقاد دارد که تیک‌تاک در شکل کنونی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست. کاخ سفید نگران است که داده‌های شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تیک‌تاک در آمریکا در دسترس چین قرار گیرد. 

صاحبان تیک‌تاک همواره این سوءظن را بی‌مورد دانسته و پیشنهاد کرده‌اند که این شرکت در پیوند با کنسرن‌های آمریکایی به فعالیت خود ادامه دهد.

ترامپ با ابلاغ دو فرمان، به سوی ممنوع کردن اپلیکیشن تیک‌تاک در آمریکا گام برداشته است. به دستور او از یکشنبه (۲۰ سپتامبر) تیک‌تاک برای دانلود شدن از دسترس بیرون می‌رود و از ۱۲ نوامبر در آمریکا به کلی از کار می‌افتد.

اکنون با مشاهده "تحولات مثبت تازه" وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که حکم متوقف شدن دانلود تیک‌تاک دست‌کم برای یک هفته به تعویق می‌افتد.

توافق تجارتی تیک‌تاک هنوز به تأیید دولت چین نرسیده است.

چین پیش از این خرده‌گیری‌های دولت آمریکا از تیک‌تاک را کارشکنی دانسته و تهدید به تلافی کرده بود.

رهبری چین روز شنبه مکانیسمی تازه برای آن دسته از شرکت‌های خارجی وضع کرد که به امنیت ملی چین آسیب می‌زنند. به نظر کارشناسان هدف این اقدام ایراد فشار بر شرکت‌های آمریکایی است.

منبع : اسکان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه