ارسال به دیگران پرینت

حجاب دانشجوی مراکشی الاصل جلسه پارلمان فرانسه را به هم ریخت

یک نماینده ائتلاف ملی دانشجویان فرانسه بعد از این‌که برخی نمایندگان در اعتراض به داشتن حجاب او جلسه را ترک کردند دو دستگی در داخل کمیته پارلمان فرانسه ایجاد کرد.

حجاب دانشجوی مراکشی الاصل جلسه پارلمان فرانسه را به هم ریخت

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از گزارش رسانه‌های فرانسوی نوشت، مریم بوجیتو مراکشی الاصل در نشست کمیته‌ای در پارلمان فرانسه حضور یافته بود که درباره موضوع پیامدهای کووید- ۱۹ روی کودکان و جوانان صحبت کند.

نمایندگان حزب راست‌ میانه "جمهوری‌خواهان" و نماینده حزب حاکم "جمهوری به پیش" با شنیدن اظهارات این دانشجوی محجبه درباره موضوع کووید-۱۹ مخالفت کرده و جلسه را در اعتراض به حضور این دانشجوی محجبه ترک کردند.

سایت راست‌گرای فرانسوی "کاسور" نوشت: تعداد قلیلی از نمایندگان در اعتراض به حجاب مریم جلسه را ترک کردند و می‌خواستند دیدگاه‌شان را ثابت کنند.

کریستین لانگ، عضو حزب جمهوری به پیش (حزب حاکم فرانسه ) در توییتر نوشت، حضور یک زن محجبه در نشست پارلمان را رد می‌کند، حجاب نماد سر فرود آوردن است.

ساندرین مورچ، هم‌حزبی‌اش که ریاست این جلسه را برعهده داشت، بر خلاف هم‌حزبی‌اش لانگ اظهار کرد: بحث روی دعوت از یک دانشجوی محجبه بیخود است، هیچ قانونی در فرانسه حضور افراد با لباس دینی را در یک نشست منع نمی‌کند.

مریم بوجیتو قبلا نیز در مرکز بحث و جدل‌های سال ۲۰۱۸ قرار گرفته بود به طوری‌که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی از جمله وزیران دولت انتقاداتی را از ائتلاف ملی دانشجویان فرانسه در دانشگاه سوربون بعد از انتخاب یک دانشجوی محجبه به عنوان سخنگوی خود مطرح کردند.

اما روزنامه لیبراسیون این حادثه را ادامه حمله به زنان خواند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه