ارسال به دیگران پرینت

مقام نظامی آمریکا: تعداد سلاح های کره شمالی کم است

نایب رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا می گوید که کره شمالی «تعداد کمی» سلاح هسته ای دارد اگرچه این تعداد تعریف نشده است. ارتش آمریکا در آخرین گزارش سالانه خود گفت که «تخمین زده می شود کره شمالی دارای ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تن سلاح شیمیایی است.» با این حال، با توجه به زرادخانه هسته ای کره شمالی، این گزارش بیان می کند: برآورد تسلیحات هسته ای کره شمالی از ۲۰ تا ۶۰ بمب با قابلیت تولید ۶ بمب جدید در هر سال است.


مقام نظامی آمریکا:  تعداد سلاح های کره شمالی کم است

نایب رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا می گوید که کره شمالی «تعداد کمی» سلاح هسته ای دارد اگرچه این تعداد تعریف نشده است.

خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش کرد ژنرال نیروی هوایی "جان هایتن" در یک هم اندیشی مجازی به میزبانی مرکز مطالعات سلاح های کشتار جمعی دانشگاه دفاع ملی گفت که تعداد سلاح های کره شمالی "طبقه بندی" شده و از بسیاری جهات درک آنها دشوار است اما تعداد کمی از آنها سلاح های هسته ای هستند که می تواند همسایگان آنها یا ایالات متحده را تهدید کند.

گزارش می افزاید که ایالات متحده هرگز به طور رسمی ارزیابی خود از توانایی های هسته ای کره شمالی را اعلام نکرده است، اما تخمین زده می شود پیونگ یانگ بیش از ۷۰ کلاهک هسته ای داشته باشد.

ارتش آمریکا در آخرین گزارش سالانه خود با عنوان «تاکتیک های کره شمالی» که خرداد منتشر شد گفت که «تخمین زده می شود کره شمالی دارای ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تن سلاح شیمیایی است.»

با این حال، با توجه به زرادخانه هسته ای کره شمالی، این گزارش بیان می کند: برآورد تسلیحات هسته ای کره شمالی از ۲۰ تا ۶۰ بمب با قابلیت تولید ۶ بمب جدید در هر سال است.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ میلادی ۶ آزمایش هسته ای انجام داده است.

اظهارات هایتن به دنبال جنجالی که اخیرا حداقل در سئول، درباره توانایی های هسته ای پیونگ یانگ مطرح شده است، انجام می شود.

هایتن همچنین تاکید کرد که دفاع ملی ایالات متحده نه با سیستم دفاع موشکی بلکه با بازدارندگی استراتژیک آغاز می شود بازدارندگی ایالات متحده شامل بمب افکن های B-۲ و ملوانان ارتش این کشور در زیر دریایی های کلاس اوهایو است.

در خبری دیگر در مورد کره شمالی و آمریکا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تایید کرده است که او «دنیس رودمن» بازیکن شیکاگو بولز را به کره شمالی فرستاده است تا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

دنیس رودمن تا کنون چندین بار از کره شمالی دیدن کرده و ظاهراً با کیم جونگ اون رهبر این کشور دوست شده است ترامپ گفته است رودمن بهتر از هر فرد دیگری می تواند رهبر کره شمالی را بشناسد.

با این حال ترامپ اصرار داشت او و کیم حتی بدون کمک دنیس رودمن هم رابطه خوبی برقرار کرده اند و احتمالاً رابطه وی با رهبر کره شمالی مانع از جنگ قریب الوقوع با کره شمالی شده است.

ترامپ و کیم تا کنون سه بار با یکدیگر دیدار کرده اند که به نتیجه خاصی نرسیده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه