ارسال به دیگران پرینت

پولشویی | احتمال افشاءاطلاعات کشورکویت به درخواست اعضای خاندان حاکم سلطنتی

حقیقات کنونی در کویت از دو هفته پیش در خصوص درز "فایل‌های ضبط شده امنیت کشور" جزئیات جدید و جنجالی را برملا کرده که اشاره به دست داشتن برخی اعضای سلطنتی حاکم در این پرونده دارند.

پولشویی | احتمال افشاءاطلاعات کشورکویت به درخواست اعضای خاندان حاکم سلطنتی

منابع آگاه به روزنامه الرای کویت اعلام کردند، انس الصالح، وزیر کشور کویت پرونده "درز فایل‌های ضبط شده امنیت کشور" را هنگامی که بر اساس تحقیقات کمیته ویژه وزارت کشور مشخص شد سه افسر امنیتی کشور در رابطه با افشای این اطلاعات متهم شده‌اند، به دادستانی کل ارجاع داده است‌.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، دادستانی کل، تحقیقات را با یکی از افسران متهم بعد از بهبودی‌اش آغاز کرد، او به دلیل فشار عصبی به بیمارستان عصاب و روان منتقل شده بود.

این منابع افزودند، اطلاعات حاکی از آن است که افسر احضار شده اعتراف کرده که اطلاعات درز یافته از سرویس امنیت کشور را بنا به درخواست یکی از اعضای خاندان حاکم سلطنتی کپی رایت کرده و آن‌ها را در فلش مموری ریخته است، این فرد عضو خاندان سلطنتی به نام (ف.س) به عنوان افسر سرویس امنیت کشور فعالیت می‌کند.

این منابع همچنین اعلام کردند، براساس تحقیقات انجام شده، این شخص سه روز پس از تحویل فلش مموری که حاوی اسناد و اطلاعات محرمانه بوده کویت را به مقصد لندن ترک کرد و این شخص روز یکشنبه به منظور تحقیق و بازجویی احضار شد.

این منابع اعلام کردند، ترس و نگرانی‌هایی وجود دارند که همین گروه اسناد یا مدارک دیگری را به طرف‌های ناشناس فاش کرده باشد و این احتمال وجود دارد که وزیر سابق خاندان حاکم در عملیات افشا، انتشار و توزیع آنها دست داشته باشد.

کویت پس از افشای چندین پرونده فساد و پولشویی در یک بازه زمانی کوتاه از جمله پرونده‌های فرامرزی از چندین ماه قبل شاهد حالت آماده‌باش است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه