ارسال به دیگران پرینت

کرونا | شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فرانسه از مرز ۷ هزار نفر در روز

مقامات فرانسه به دنبال عبور شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۷ هزار نفر در روز، نسبت به وخیم شدن اوضاع هشدار دادند.


 کرونا   |   شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فرانسه از مرز ۷ هزار نفر در روز

مقامات فرانسه به دنبال عبور شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۷ هزار نفر در روز، نسبت به وخیم شدن اوضاع هشدار دادند.

بنابر اعلام مسئولان بهداشتی فرانسه، در دو روز چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب ۷ هزار و ۱۷، و ۷ هزار و ۱۵۷ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید۱۹ در این کشور به ثبت رسیده است.

 

این تعداد در مقایسه با ۴ هزار ۹۸۲ نفر در روز سه‌شنبه افزایش قابل ملاحظه‌ای نشان می‌دهد. این برای پنجمین روز متوالی است که شمار مبتلایان در فرانسه از تعداد ۵ هزار نفر فراتر می‌رود.

یک مقام وزارت بهداشت فرانسه گفته است در یک پنجم‌ مناطق فرانسه «بیماری به صورت فعال در حال شیوع است».

تعداد بالای مبتلایان می‌تواند در نتیجه توسعه سیستم تست‌گیری وزارت بهداشت فرانسه و دقت در ثبت آمار مبتلایان باشد. بنابر آمارها اکنون هفته‌ای ۹۰۰ هزار تست از افراد مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا به عمل می‌آید.

با این حال مقامات بیش از همه از بالا رفتن شمار بستری‌شدگان در بیمارستان نگران هستند. در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند که این میزان شیبی افزایشی را نشان می‌دهد. در همین مدت ۲۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر ۴ هزار و ۶۳۲ نفر به دلیل این بیماری در بیمارستان‌های فرانسه بستری هستند که از این تعداد ۴۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

هرچند این تعداد هنوز با رکورد بستری ۷ هزار و ۱۴۸ نفری در روز ۸ آوریل و در ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا فاصله دارد، با این حال پزشکان زنگ خطر را به صدا در آورده‌اند.

آمار نگران کننده وضعیت بهداشتی در فرانسه در حالی منتشر می‌شود که زدن ماسک در تمام خیابان‌های پاریس اجباری شده است. شهر مارسی در حال حاضر بدترین وضعیت را در میان شهرهای فرانسه دارد. نرخ بیماری کووید-۱۹ در این شهر از ۱۳۱.۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۶۸.۸ نفر رسیده است.

اکثر بیماران کرونا در مارسی در بیمارستان تحت مدیریت پروفسور دیدیه رائولت بستری هستند که در ماه‌های اخیر به دلیل اظهارات جنجالی‌‌اش به چهره‌ای بحث‌برانگیز تبدیل شده و سازمان نظام پزشکی فرانسه نیز شکایتی رسمی را علیه او به جریان انداخته است

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داده است که اگر برنامه جاری «تست، ردیابی و خانه‌نشینی» کافی نباشد، برقرار کردن یک قرنطینه سراسری دیگر محتمل خواهد بود.

پزشکان می‌گویند با توجه به اینکه بسیاری از مبتلایان جوان هستند و به‌هیچ وجه نشانه‌ای از بیماری را ندارند، شمار ناقلان ویروس قطعا بسیار بیشتر از افرادی است که در گزارش‌های روزانه دیده می‌شود.

از زمان شیوع ویروس کرونا در فرانسه تا کنون حدود ۲۹۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از میان آنان بیش از ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه