ارسال به دیگران پرینت

کرونا | در روسیه به نزدیک یک میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه اعلام کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

 کرونا  |  در روسیه به نزدیک یک میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند

 تنها طی ۲۴ ساعت گذاشت چهار هزار و ۹۴۱ نفر دیگر در پهناورترین کشور جهان به کرونا مبتلا شده‌اند تا تعداد مبتلایان به این ویروس به نزدیک یک میلیون نفر در روسیه برسد.

 

در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱۱ نفر در گوشه و کنار روسیه جهان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند البته تاکنون ۸۰ درصد مبتلایان یعنی بیش از ۸۰۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

 

روسیه سه هفته پیش از نخستن واکسن کرونا در جهان پرده برداری کرد واکسنی که هنوز به تولید انبوه نرسیده است و مرحله آخر آزمایش آن یعنی نتایج آن بر روی هزاران نفر هنوز بدست نیامده است هرچند که دختر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از نخستین افرادی بوده که آن را استفاده کرده و هم اکنون هم در شرایط خوبی قرار دارد.

 

پوتین چند روز پیش خبر داد که در ماه آینده دومین واکسن کرونا هم در کشورش تولید خواهد شد و به رقابت با واکسن اول خواهد پرداخت. 

 

رسانه های کشورهای غربی واکنش منفی به اعلام خبر رسمی تولید واکسن کرونا توسط روسیه داشته اند و آن را هدفی تبلیغاتی خواندند اما دولت روسیه بمباران خبری غرب علیه خود را ضرر کمپین شرکت های خصوصی دارو سازی در غرب تفسیر کرده که به دنبال کسب درآمد سرشار از چنین واکسنی بودند.

 

طبق آخرین نظر سنجی‌ها در روسیه، ۴۰ درصد مردم علاقه‌مند به استفاده از واکسن هستند و با توجه به اینکه هنوز نتایج این واکسن بر روی تعداد انبوهی از مردم بدست نیامده خیلی ها ترجیح می‌دهند فعلا دراستفاده از آن تجدید نظر کنند و بجای آن تقاضا برای استفاده از واکسن سرما خوردگی بشدت افزایش یافته است.

 

منبع : اعتمادآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه