ارسال به دیگران پرینت

بالگرد نظامی | سقوط مرگبار فروند بالگرد نظامی 2 کشته برجای گذاشت

به دنبال سقوط یک فروند بالگرد نظامی «بلک هاوک» ارتش آمریکا در جزیره «سن کلمنت» ایالت کالیفرنیا، دو نظامی آمریکایی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

  بالگرد نظامی   |    سقوط مرگبار فروند بالگرد نظامی 2 کشته برجای گذاشت

فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نظامی این کشور در سقوط یک فروند بالگرد نظامی «بلک‌ هاوک» در جزیره «سن کلمنت» ایالت کالیفرنیا جان خود را از دست دادند و سه نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش فارس، بنا به گفته یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، حادثه فوق اواخر روز پنجشنبه هفته گذشته به وقت محلی به وقوع پیوسته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «سن دیه‌گو یونیون تریبیون»، فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا در بیانیه‌ای بدون ارائه هرگونه جزئیات بیشتر اعلام کرد که حادثه فوق در حومه «کلرادو» به وقوع پیوسته است.

«جی الیس ون پول» یکی از سخنگویان ارتش آمریکا در یک پیام ایمیلی در خصوص این حادثه گفت: «در این نقطه از زمان چیزی فراتر از بیانیه‌ ارائه شده را فاش نمی‌کنیم. ما همچنان در فرایند اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها هستیم و تا زمان تکمیل این فرایند، اطلاعات بیشتری فاش نخواهیم کرد».

بعد از بیانیه فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا، یکی از مقام های وزارت دفاع آمریکا در این خصوص به سن دیه‌گو یونیون تریبیون گفت که حادثه فوق در جزیره سن کلمنت واقع در ۷۰ مایلی غرب سن دیه‌گو و منطقه تحت کنترل نیروی دریایی ایالات متحده به وقوع پیوسته است.

جزیره فوق دارای یک فرودگاه و یک مرکز آموزش است که یگان‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا از آن استفاده می‌کنند و تحت کنترل فرماندهی پایگاه دریایی کرونادو است.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان آمریکایی در بالگرد حادثه‌ دیده در حال انجام عملیات‌های آموزشی روزانه خود در حومه کلرادو ایالت کالیفرنیا بودند که این حادثه به وقوع پیوست.

اواخر ماه ژوئیه، هشت تفنگدار درایی و یک ملوان آمریکایی پس از غرق شدن یک خودروی آبی خاکی در حدود یکهزار و 500 متری امتداد ساحل جزیره سن کلمنت جان خود را از دست دادند.

بالگردهای بلک هاوک (UH-۶۰) اواخر دهه ۱۹۷۰ وارد ارتش آمریکا شد اما طی سالهای اخیر، به روز رسانی شده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه