ارسال به دیگران پرینت

توافق تاریخی | تماس تلفنی وزیران بهداشت امارات و اسرائیل درباره کرونا

وزیر بهداشت امارات متحده عربی روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای صهیونیست خود درباره همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌ سلامت و تحقیقات پزشکی مشترک و مبارزه با ویروس کرونا بحث و تبادل‌نظر کردند.

توافق تاریخی | تماس تلفنی وزیران بهداشت امارات و اسرائیل درباره کرونا

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)،‌ عبدالرحمن بن محمد العویس در این تماس تلفنی با یولی ادلشتاین وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی درباره راه‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه پزشکی،‌ صنعت داروسازی،‌ تحقیقات علمی و همکاری‌های مشترک برای مبارزه با بیماری کرونا،‌ گفت‌وگو کرد.

بررسی پروژه‌های مشترک در آینده در زمینه همکاری‌های علمی و پژشکی به ویژه درخصوص تجربه‌های دو طرف در خصوص کشف واکسن یا داروی کرونا و نیز سفر هیات‌ها و مقام‌های بین دو کشور از دیگر موضوعات محور بحث میان دو طرف بود.

وزیر بهداشت امارات ضمن استقبال از همکاری‌های دو جانبه، گفت: در شرایطی که کرونا بر سراسر کشورهای جهان سایه انداخته باید تلاش‌ها در زمینه تحقیقات پزشکی که نفع جامعه انسانی باشد، یکپارچه و هماهنگ شود.

پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل، دو طرف روابط رسمی و دیپلماتیک خود را آغاز کردند.

عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارت و گابی اشکنازی همتای اسرائیلی‌اش برای نخستین‌بار پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط بین دو طرف روز یکشنبه 26مرداد به طور علنی تلفنی با هم گفت و گو کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خوانده است.

عربستان،‌ امارات و بحرین از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس هستند که طی سال‌های اخیر گام‌های شتابناکی را برای برقراری رابطه دوستانه با اسرائیل برداشته‌ و در این راستا دیدارهایی نیز میان مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی انجام شده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه