ارسال به دیگران پرینت

روزنامه گاردین گزارش داد

رویکرد ترامپ به انفجار در بندر بیروت خطرناک است

با توجه به شرایط حساس حاکم بر لبنان و منطقه خاورمیانه، اظهارنظر بی پروایانه ترامپ مبنی بر اینکه حادثه بیروت یک حمله تروریستی بوده، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و تبعات گسترده و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد

رویکرد ترامپ به انفجار در بندر بیروت خطرناک است

"جولیان برگر*" نویسنده ارشد در "روزنامه گاردین" در مقاله‌ای به تبعات وحشتناک ادعای اخیر ترامپ مبنی بر اینکه حادثه انفجار در بندر بیروت یک رویداد تروریستی بوده است پرداخته و این دست از اظهارنظر‌های بی پشتوانه رئیس‌جمهور آمریکا را تهدیدی جدی بر علیه صلح و امنیت بین المللی دانسته است. وی در این رابطه می‌نویسد:

«اظهار نظر بی اساس اخیر رئیس جمهور ترامپ مبنی بر اینه حادثه انفجار در بندر بیروت، یک حادثه تروریستی بوده که بر اثر انفجار یک بمب اتفاق افتاده، نگرانی و گمانه زنی‌های گسترده‌ای را در مورد نیت ترامپ جهت ایجاد دوره جدیدی از تنش آفرینی و بحران سازی بین المللی، ایجاد کرده است».

ترامپ اندکی پس از حادثه انفجار در بندر بیروت، در اظهارنظری عجیب که با تایید هیچکدام از مقام‌های امنیتی آمریکا همراه نبود، حادثه انفجار در بندر بیروت را اقدامی تروریستی خوانده بود. وی در این رابطه گفته بود: من با شماری از فرماندهان نظامی آمریکا ملاقات کرده ام اغلب آن‌ها بر این باور بودند که انفجار بیروت نمی‌تواند یک حادثه عادی باشد. به نظر می‌رسد این حادثه بر اثر انفجار یک بمب قوی اتفاق افتاده است.

اندکی پس از این موضع گیری ترامپ، خبرگزاری سی ان ان به نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه حادثه انفجار در بندر بیروت، تروریستی بوده وجود ندارد. این مساله در نوع خود سوال‌های زیادی را در این رابطه ایجاد کرده که اساسا ترامپ اطلاعات خود را در مورد مسائل بین المللی از چه منابعی اخذ می‌کند؟ در این رابطه، اینطور گزارش شده که مقام‌های لبنانی از دیپلمات‌های آمریکایی خواسته اند تا هرچه سریع‌تر منابعی که رئیس جمهور آمریکا با استفاده از آن‌ها در مورد حادثه بیروت اظهارنظر کرده است را به آن‌ها نیز معرفی کنند و اسناد لازم را در اختیار آن‌ها هم قرار دهند.

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه