ارسال به دیگران پرینت

روسیه | اعزام ۵ هواپیما به لبنان واستقرار بیمارستان سیار در بیروت

در پی وقوع انفجار بزرگ روز گذشته در پایتخت لبنان که ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت مسکو از برنامه‌اش برای کمک به بیروت در مدیریت تبعات این حادثه از جمله با استقرار یک بیمارستان سیار خبر داد.

روسیه |  اعزام ۵ هواپیما به لبنان واستقرار بیمارستان سیار در بیروت

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت روسیه در یک بیانیه رسمی با اعلام اینکه این کشور پنج هواپیما حامل کمک‌های انسانی به لبنان می‌فرستد تصریح کرد: هواپیماهای متعلق به وزارت وضعیت اضطراری روسیه شامل یک بیمارستان سیار به همراه گروهی از پزشکان و نیروهای وضعیت اضطراری است.

همچنین سازمان مسؤول سلامت انسانی و حقوق مصرف کننده روسیه یک گروه از کارشناسانش را همراه با آزمایشگاهی برای معاینه بیمارستان از جهت آلودگی کرونا ویروس خواهد فرستاد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: همه کارشناسان مجهز به تجهیزات محافظتی و لباس‌های ویژه خواهند بود و وضعیت مربوط به شیوع ویروس کووید ۱۹ را لحاظ خواهند کرد.

دلیل دقیق این آتش سوزی و انفجار بندر بیروت هنوز روشن نشده اما طبق گزارش‌های اولیه ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم انبار شده در این بندر منفجر شده و در اثر این انفجار تاکنون بیش از ۱۰۰ تن جان خود را از دست داده‌اند.

به غیر از روسیه چند کشور دیگر نیز کمک هایشان را به لبنان پیشنهاد داده‌اند که شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، یونان و قبرس می‌شوند.

کمک‌های اضطراری از کشورهای مختلف  در قالب کارمندان اورژانس و پرسنل پزشکی راهی لبنان شده‌اند.فانسه دو هواپیما به همراه کارمندان شرایط اضطراری ، یک واحد پزشکی سیار و ۱۵ تن کمک ارسال کرده است. دفتر رئیس‌جمهور ماکرون گفته است این کمک ها برای مراقبت از ۵۰۰ بیمار کافی خواهدبود. به علاوه حافظان صلح فرانسه در لبنان در صجنه حضور دارند.

اردن یک بیمارستان صحرایی با پرسنل لازم اعزام کرده است.

جمهوری چک گفته است که لبنان با اعزام ۳۷ نیروی امداد و نجات و سگ‌های زنده‌یاب به بیروت موافقت کرده.

و دانمارک آماده ارسال کمک‌های انسانی شده است.نخست‌وزیر لبنان در سخنانی تلویزیونی از تمامی کشورها و دوستان لبنان درخواست کمک کرد و گفت: ما شاهد یک فاجعه تما عیار هستیم. 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه