ارسال به دیگران پرینت

تداوم رویکرد نظامی‌گری آمریکا در دنیا

موشک‌های مافوق صوت جدید پنتاگون در اقیانوس آرام مستقر می‌شود

آمریکا برنامه استقرار موشک‌های مافوق صوت جدید در منطقه هند و اقیانوس آرام را در دستور کار خود قرار داده است.

موشک‌های مافوق صوت جدید پنتاگون در اقیانوس آرام مستقر می‌شود

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام وزارت دفاع آمریکا برنامه این وزارتخانه برای استقرار موشک‌های جدید مافوق صوت دوربرد را در منطقه هند و اقیانوس آرام تائید کرد.

ژنرال جیمز مک کونویل از مقامات ستاد کل کارکنان ارتش آمریکا ضمن تائید این اقدام، اعلام کرد ما به موشک‌های دقیق دوربرد نیاز داریم. این اولویت شماره یک ما خواهد بود؛ بنابراین در حال حاضر به سمت توسعه توانمندی خود در عرصه موشک‌های مافوق صوت پیش می‌رویم. ما قصد دستیابی به موشک‌های میانبردی را داریم که می‌توانند کشتی‌ها را غرق کنند.

این ژنرال آمریکایی در سخنرانی در مرکز مطالعات استراتژیک مستقر در واشنگتن گفت هنوز مشخص نیست که موشک‌های جدید مشخصا در کجا مستقر شوند، هدف ما کسب آمادگی برای مقابله با حملات احتمالی دشمن است و این انتظارات در راستای مدرنیزه سازی جامع ارتش آمریکا عملی خواهد بود.

پنتاگون سال گذشته میلادی پس از خروج از پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میانبرد اعلام کرد توانمندی موشکی خود در منطقه هند و اقیانوس آرام را ارتقا می‌بخشد. هر چند این اقدام با مخالفت متحدان منطقه‌ای واشنگتن از جمله فیلیپین، کره جنوبی و ژاپن همراه شد.

مقامات نظامی آمریکا بار‌ها نگرانی خود در خصوص پیشرفت‌های فزاینده چین در زمینه نظامی و فناوری‌های نیروی دریایی و هوایی را طی سال‌های اخیر اعلام کرده‌اند. بنا به اذعان مقامات آمریکا، پکن سال گذشته میلادی از نظر تعداد ناو‌های جنگی از واشنگتن پیشی گرفته است. تقابل این روز‌های آمریکا و چین بر سر داعیه هژمونی جهانی است که ابعاد بی شماری را در بر می‌گیرد.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه