ارسال به دیگران پرینت

قطر | خواهان حل بحران خلیج فارس از طریق دیپلماتیک

قطر مجدداً بر پایبندی خود به حل بحران با "کشورهای محاصره کننده" (عربستان، امارات، بحرین و مصر) با روش‌های مسالمت آمیز و دیپلماتیک از طریق میانجی‌گری و گفتگوی سازنده بی‌قید و شرط تأکید کرد.

قطر |   خواهان حل بحران خلیج فارس از طریق دیپلماتیک

به نقل از روسیا الیوم، علیا بن سیف آل ثانی، سفیر و نماینده قطر در سازمان ملل در بیانیه ای گفت: در حالیکه کشورهای محاصره کننده همچنان به نادیده گرفتن آشکار اصول و منشور سازمان ملل ادامه می‌دهند، اما این اصول رویکرد دولت قطر در قبال بحران را تشکیل داده است.

وی افزود: دولت قطر قوانین بین المللی را به عنوان راهی برای حمایت از حقوق شهروندان قطری و افراد مقیم آن که تحت تأثیر اقدامات غیرقانونی بر علیه شان قرار گرفته اند، اتخاذ کرده است. محاصره ظالمانه و اقدامات غیر قانونی که قطر از سه سال قبل با آن روبه رو است با منشور سازمان ملل، اصول حقوق بین الملل، توافق نامه های بین المللی و حقوق بشر تناقض دارد علاوه بر اینکه به منافع مردم آسیب می‌رساند.

در این زمینه، وی اظهار داشت، قطر به مجامع بین المللی و نهادهای قضایی، به ویژه دیوان کیفری بین المللی به عنوان ارگان اصلی قضایی سازمان ملل متوسل شده است.

نماینده قطر در سازمان ملل تأکید کرد: با وجود این اقدامات غیرقانونی و غیرقابل توجیه علیه قطر، اما کشورش متعهد است تا تلاش خود را برای حل بحران با روش‌های مسالمت آمیز و دیپلماتیک از طریق میانجی‌گری و گفتگوی سازنده و غیر مشروط ادامه ‌دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه