ارسال به دیگران پرینت

عربستان کاهش تولید نفت را پس از ماه ژوئن تمدید نمی‌کند

وزیر انرژی عربستان گفت که کشورش قصد ندارد کاهش داوطلبانه نفت را پس از ماه ژوئن (خرداد/تیر) تمدید کند.

عربستان کاهش تولید نفت را پس از ماه ژوئن تمدید نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، «عبدالعزیز بن سلمان» روز دوشنبه گفت: کاهش داوطلبانه تنها برای ماه ژوئن بود و هدف از این اقدام، محقق شده و تمدید نخواهد شد و تولید مازاد نفت برای مصرف داخلی استفاده می‌شود.

عربستان سعودی به صورت داوطلبانه، روزانه یک میلیون بشکه نفت را از تولید خود در کنار تعهداتش در چارچوب توافق اوپک پلاس کاسته بود.

بر اساس این گزارش، تولید نفت عربستان در ماه ژوئن به ۷.۵ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

وزیر انرژی عربستان همچنین بیان کرد: افزایش قیمت فروش نفت عربستان سعودی نشان دهنده بازگشت تقاضای جهانی نفت است.

کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (اوپک‌پلاس) روز شنبه در یکصد و هفتاد و نهمین نشست خود با تمدید کاهش تولید روزانه ٩ میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه‌ای برای یک دوره یک ماهه موافقت کردند.

٢٣ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست روز شنبه گذشته (۱۷ خردادماه) با قول مساعد عراق، نیجریه و آنگولا و قزاقستان مبنی بر تعهد ۱۰۰ درصدی در ماه‌های آینده و جبران تعهد کاهش تولید در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر کاهش تولید ٩ میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه‌ای را برای یک ماه تمدید کردند.

ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از کاهش تولید معاف هستند.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه برای مدت ۲ ماه، هفت میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه