ارسال به دیگران پرینت

نشست بانوان فعال قزوین در عرصه های مختلف با حضور سفیر بلژیک در ایران

خانم «ورونیک پتی» سفیر بلژیک در ایران که به قزوین سفر کرده بود با بانوان موفق و کارآفرین استان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری قزوین، در این دیدار که با حضور مهندس معصومه نیکونژاد سرپرست مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین همراه بود خانم «ورونیک پتی» سفیر بلژیک در ایران در دیدار با بانوان موفق و کارآفرین قزوینی گفت: برای اولین بار است که به قزوین سفر کرده ام و پیش از این، استان قزوین را از طریق فیلم‌ها دیده بودم.

نشست بانوان فعال قزوین در عرصه های مختلف با حضور سفیر بلژیک در ایران

خانم «ورونیک پتی» افزود: زنان ایرانی تحصیلکرده و فعالند و جزء دارایی‌های با ارزش ایران محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: مدت همکاری ایران و بلژیک به بیش از ۱۰۰ سال باز می‌گردد و فکر می‌کنم این همکاری ادامه داشته باشد.

سفیر بلژیک در ایران گفت: یک فرصت مناسبی فراهم شد تا با زنان فعال در عرصه‌های مختلف قزوین آشنا شوم و پیشنهاداتی را شنیدم که آن‌ها را پیگیری خواهم کرد تا در صورت اجرایی، انجام شود.

خانم «ورونیک پتی» افزود: قانون ایران قانون خوبی است، اما باید خوب اجرا شود در کشور ما هم قانون خوبی وجود دارد، اما گاهی اوقات درست اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: البته از این نکته نیز نباید غافل شد که گاهی زنان هم علاقه‌ای برای مشارکت در فعالیت‌ها ندارند و باید در این حوزه فرهنگ سازی کرد.

خانم «ورونیک پتی» افزود: زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش و کارآفرینی برای همکاری وجود دارد که در این زمینه باید با مسئولان کشور خود گفتگو کنم.

وی افزود: به مدت ۹ ماه است که به عنوان سفیر بلژیک در ایران فعالیت دارم و تا پایان سه سال، دوباره به قزوین سفر خواهم کرد.

در ادامه این دیدار نیکونژاد سرپرست مرکز رشد  گفت: در پارک علم و فناوری قزوین ۲۳ واحد با حضور خانمها در هسته اصلی واحد اداره می شوند. 
 
وی افزود: با دانستن اینکه تنها ده درصد ایده ها به کسب و کار جدید تبدیل می شوند، راه اندازی این ۲۳ کسب و کار توسط بانوان نشان دهنده ویژگیهای خاص و شاخص این بانوان می باشد که می توان به : خود باوری، داشتن انگیزه بالا، تعهد عمیق، مهارت و تخصص علمی و فنی، مهارت ارتباطی و تعاملی، داشتن دیدگاه بلندمدت، توانایی انتخاب گزینه های مناسب جهت غلبه بر مشکلات در هنگام بحران اشاره کرد.
 
نیکونژاد عنوان کرد: بانوان کارآفرین پارک در عمل و به عینه ثابت کردن که جنسیت، وجه تمایزی برای فعالیت های اقتصادی، پیشرفت و موفقیت محسوب نمی شود.
 
سرپرست مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین در پایان یادآور شد: امیدوارم با حمایت از بانوان توانمند و کمک به توسعه فعالیت و کسب و کار ایشان، تسهیل ارتباطات آنها با سایر کشورها به منظور تبادل دانش فنی، زمینه ورود محصولات ایشان به بازارهای بین المللی فراهم گردد که در اینصورت به بهترین نحو و در عمل، توسعه علمی و پیشرفت ایران عزیزمان را در حوزه بانوان به جهان نشان می دهیم.
 

 

منبع : پارک علم فناوری قزوین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه