ارسال به دیگران پرینت

اجباری شدن استفاده از ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی انگلیس

وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد که از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) استفاده از ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی این کشور اجباری می‌شود.

اجباری شدن استفاده از ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی انگلیس

«گرنت شپس» روز پنجشنبه ۱۵ خرداد با ایراد سخنانی در نشست روزانه دولت با اشاره به تسهیل محدودیت‌های قرنطینه و افزایش سفرهای عمومی در هفته‌های آینده تصریح کرد که جوانب احتیاط و نکات بهداشتی باید رعایت شود.

او افزود، کودکان، معلولان و آن‌هایی که مشکلات تنفسی دارند از این قاعده استثنا هستند. با این حال تخلف از قوانین ممکن است به ممانعت از تردد، جریمه یا پیگرد قانونی منجر شود.

هم زمان حزب اصلی مخالف دولت (حزب کارگر)، تصمیم جدید را نمونه‌ دیگری از ضعف مدیریت دولت در واکنش به بحران کرونا توصیف کرد. 

«جیم مک‌ماهون» وزیر حمل‌ونقل دولت در سایه در اظهار نظری افزود: دو ماه پیش حزب کارگر بلافاصله از طرح شهردار لندن برای اجباری کردن استفاده از ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی حمایت کرد. این درحالیست که وزرا اکنون به این نتیجه رسیده‌اند.

وی تصریح کرد که این وضعیت نمی‌تواند ادامه‌دار باشد و ما نیازمند طرح جامع حفاظت از مسافران و کارکنان بخش حمل‌ونقل هستیم. 

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس همچنان شیب صعودی طی می‌کند و اختلاف میان آمار رسمی وزارت بهداشت با نهادهای مستقل بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دو هفته پیش، با بیان این ادعا که آمار کرونا در این کشور کاهش یافته، محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داد تا اقتصاد کشور از رکود خارج شود.

بر اساس برنامه دولت، مدارس ابتدایی، بازارهای روز و نمایشگاه‌های فروش خودرو در انگلیس از ابتدای هفته بازگشایی شد و سایر محدودیت‌ها نیز در هفته‌های آینده تسهیل خواهد شد.

این در حالیست که دانشمندان تصمیم دولت در این زمینه را شتاب زده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده‌اند. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که آمار کرونا در انگلیس و چند کشور دیگر اروپایی همچنان شیب صعودی طی می‌کند. 

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۳۹ هزار و ۹۰۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. انگلیس پس از آمریکا دارای بالاترین آمار مرگ‌و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه