ارسال به دیگران پرینت

افزایش احتمالی ۲۰ درصد نرخ بیکاری در آمریکا

مشاور ترامپ به نامشخص بودن زمان احیای اقتصاد این کشور اذعان کرد.

افزایش احتمالی  ۲۰ درصد نرخ بیکاری در آمریکا

به نقل از رویترز، کوین هاست با بیان اینکه کابینه رئیس جمهور ترامپ به همراهی کنگره و سنا در حال تلاش برای به حرکت درآوردن مجدد اقتصاد آمریکا هستند افزود که هنوز نمی توان با قطعیت گفت شرایط کنونی چه زمانی خاتمه خواهد یافت.

مشاور ترامپ که در جمع خبرنگاران در کاخ سفید حاضر شده بود با بیان اینکه سطح تولیدات زودتر از نرخ اشتغال به حال عادی بازخواهد گشت گفت: فکر می کنم اکنون به میزان زیادی در خصوص اینکه تا چه حد سریع می توانیم خود را بازیابیم تردید وجود دارد. اکنون تقریبا همه فعالیت های اقتصادی آمریکا تحت تاثیر پیامدهای شیوع کرونا قرار گرفته و همه شهروندان آمریکایی به نوعی با سطوحی از چالش ها درگیر هستند.

هاست پیشتر در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود که انتظار دارد نرخ بیکاری آمریکا در ماه می به ۲۰ درصد افزایش پیدا کند که ممکن است این وضعیت در ماه ژوئن حتی از این هم بدتر شود: هنوز نمی توان با قطعیت گفت مردم چه زمانی به طور کامل سر کارهای خود برمی گردند اما از مرحله بی عملی در برابر کرونا کاملا خارج شده ایم؛ با این حال قبول دارم که میزان فعالیت های تجاری هنوز به حداکثر ظرفیت خود نرسیده اند.

پیش از این آنتونی فاوچی، مشلاور بهداشتی کاخ سفید و از مسئولین ارشد آمریکایی در مقابله با ویروس کرونا نسبت به عواقب جدی جانی و مالی در آمریکا در صورت بازگشایی زودهنگام کسب و کارها هشدار داده بود.

آمریکا اکنون به اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان تبدیل شده است و حدود ۹۵ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند. با این حال در بسیاری از ایالت ها، معترضین به تداوم قرنطینه به خیابان ها آمده و خواستار بازگشت به کارهای خود شده اند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه