ارسال به دیگران پرینت

تعطیلی مدارس کره جنوبی بعداز فعالیت یک روزه

درپی ابتلای به ویروس کرونا در کره جنوبی، چندین دبیرستان از جمله مدرسه ای در شهر "دایه گو" مرکز شیوع بیماری که تنها یک روز فعال شده بود، بار دیگر تعطیل شدند.


 تعطیلی مدارس کره جنوبی بعداز فعالیت یک روزه

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز جمعه گزارش کرد آزمایش یکی از دانش آموزان دبیرستانی در شهر "دایه گو" واقع در جنوب شرق این کشور که زمانی کانون اصلی شیوع بیماری بود، نشان می دهد به ویروس کرونا مبتلا شده است.

روز چهارشنبه این هفته به دستور دولت کره جنوبی و با صلاحدید مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، مدارس در مقطع دبیرستان بازگشایی شد و قرار است بتدریج درهای مدارس مقاطع دیگر هم به روی دانش آموزان باز شود.

اما روز پنجشنبه مسئولان مدرسه کشاورزی در این شهر اعلام کردند که یکی از دانش آموزان به کرونا مبتلا شده است و برای جلوگیری از ابتلای خوشه ای فورا مدرسه تعطیل شده است.

همه ۱۸ دانش آموز دیگر که با این فرد در ارتباط بودند سریع ایزوله شده اند تا آزمایش کرونا از آنها انجام شود افراد دیگر از جمله مسئولان و دانش آموزان مدرسه به خانه بازگشته اند.

در غرب سئول پایتخت کره جنوبی هم نتیجه آزمایش دو نفر از دانش آموزان یک دبیرستان در روز نخست بازگشایی مدارس، مثبت اعلام شد به دنبال آن مدرسه فورا تعطیل شده است.

گزارش ها حاکی است در دو روز گذشته چندین دبیرستان دیگر نیز در نقاط مختلف کره جنوبی به دلیل شناسایی برخی از دانش آموزان مبتلا به کرونا بسته شده اند.

روز گذشته هم اعلام شد در خلال ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ نفر دیگر در کره جنوبی به کرونا مبتلا شده اند که بیشترین رقم مبتلایان در ۹ روز گذشته بوده است شمار مبتلایان کرونا در این کشور اکنون ۱۱ هزار و ۱۲۲ نفر است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه