ارسال به دیگران پرینت

«گابی اشکنازی» علی‌رغم اتهامات وارده بر او نامزد ریاست وزارت خارجه اسرائیل می‌شود

ائتلاف آبی و سفید در اسرائیل از قصد خود برای معرفی فرمانده سابق ارتش این رژیم به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر خارجه خبر داده است.


«گابی اشکنازی» علی‌رغم اتهامات وارده بر او نامزد ریاست وزارت خارجه اسرائیل می‌شود

ائتلاف موسوم به «آبی و سفید» در اسرائیل اعلام کرد «گابی اشکنازی»، فرمانده سابق ارتش اسرائیل به عنوان نامزد تصدی سمت وزیر خارجه این رژیم خواهد شد.

اشکنازی قبل از آنکه پنج‌شنبه به عنوان نامزد تصدی این سمت معرفی شود امروز در بیت‌المقدس با «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

مراسم تحلیف کابینه ائتلافی توافق‌شده میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی اسرائیل و «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید قرار است روز پنجشنبه برگزار شود.

سمت وزارت خارجه یکی از پست‌های کلیدی بود که ائتلاف آبی و سفید در مذاکرات با حزب لیکود بر سر تشکیل کابینه فراگیر به دنبال به دست آوردن آن بود.

در توافقی که دو طرف روز اول اردیبهشت‌ماه سال جاری به آن دست پیدا کردند مقرر شد بنی گانتز سمت وزارت جنگ را بر عهده بگیرد و سمت وزارت خارجه به اشکنازی برسد.

اشکنازی سال ۱۹۷۲ به ارتش اسرائیل پیوست. ترکیه او و سه افسر دیگر اسرائیل را به دلیل حمله به یک کشتی این کشور که راهی غزه بود به صورت غیابی محاکمه است.

گابی اشکنازی در جریان جنگ میان حماس و اسرائیل در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ فرمانده ارتش اسرائیل بود.

گانتز و نتانیاهو که در سه انتخابات اسرائیل در سال گذشته رقابت تنگاتنگی داشتند از یک ماه پیش مذاکراتی را برای تشکیل کابینه فراگیر آغاز کرده اند.

از جمله دیگر مسائل مهم حول تشکیل کابینه اسرائیل این بود که نتانیاهو رسماً در سه پرونده قضائی به ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شده است. دیوان عالی اسرائیل اعلام کرده او علی‌رغم این اتهامات می‌تواند کابینه تشکیل دهد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه