ارسال به دیگران پرینت

مهارت‌های ضروری برای موفقیت فرزندان

در این مقاله پای سخنان یک پدر موفق و سرشناس می‌نشینیم تا درباره‌ی تربیت فرزندان و مهارت‌پروری آن‌ها نکاتی را بیاموزیم.

مهارت‌های ضروری برای موفقیت فرزندان

۵۵آنلاین :

باطات در یک شرکت مشاوره‌ی مدیریت جهانی است که در زمینه‌ی پیشرفت شخصی و بازاریابی نیز نویسنده و سخنران بسیار ماهری به شمار می‌آید. او تجربه‌ خود در پرورش فرزندانش را این‌گونه تعریف می‌کند:

امروز برای جلسه‌ی سالانه‌ی والدین به مدرسه‌ی فرزندانم دعوت شدم و مانند هر پدر پرمشغله‌ی دیگری، از وضعیت تحصیلی فرزندان و آموزش‌ها و مهارت‌ های مدرسه‌ آن‌ها بی‌اطلاع بودم؛ تا زمانی که در این جلسه با معلمانشان روبرو شدم. پس از اینکه بحث نمرات تمام شد، نوبت به بررسی رفتار بچه‌ها، عادت‌ های یادگیری و نگرش آن‌ها نسبت به کلاس و دوستانشان بود که اطلاعات بسیار خوب و جامعی به من دادند.

معلمان به من گفتند که پسرم در یادگیری مفاهیم حسابداری عملکرد خوبی دارد و دخترم به مطالعه‌ی سبک زندگی گروه مهاجر آزتک علاقه‌مند است. این اخبار بسیار خوب و لذت‌بخش بود؛ اما هیچکدام از این مهارت‌ها در نمره و کارنامه‌ی فرزندان لحاظ نمی‌شود و تأثیرگذار نیست که این خبر فاجعه‌بار است!

از یک سو خوشحال بودم که ویژگی‌های عمیق‌تری از فرزندانم یافته‌ام و از سوی دیگر ناراحت بودم که مدرسه‌شان برای تقویت و هدایت این استعدادها کاری انجام نمی‌دهد. پس تصمیم‌ گرفتم که درباره‌ی مهارت‌های ضروری برای فرزندان جامعه، تحقیق و مطالعه داشته باشم. بر اساس تحقیقی در بریتانیا و طی نظرسنجی که از ۸۸ درصد جوانان، ۹۴ درصد کارفرمایان و ۹۷ درصد معلمان انجام شد، مهارت‌های ضروری زندگی به شرح زیر است:

  • مهارت‌های بین فردی برای ارتباط و همکاری در جامعه
  • انعطاف‌پذیری با شرایط متفاوت زندگی و محیط کار
  • روحیه و انگیزه‌ی مقابله با مشکلات

داشتن توانایی‌های نام‌برده در بالا نشان‌‌دهنده‌‌ی انعطاف‌پذیری، خلاقیت و کار گروهی است. همچنین در این بررسی مشخص شد که بیش از نیمی از معلمان عقیده دارند: «برای موفقیت کودکان و جوانان، داشتن مهارت‌های زندگی مهم‌تر و تأثیرگذارتر از مهارت‌های علمی است.» کارفرمایان نیز برای استخدام نیروهای کاری خود اینگونه ویژگی‌ها را بر مدرک و درجه‌ی علمی ارجح می‌دانند؛ زیرا مشاغلی که با ترکیب مهارت‌های فردی و علمی انجام می‌شوند رشد سریع‌تری خواهند داشت. به این ترتیب والدین با خیال راحت می‌توانند برای آموزش و افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند و از سخت‌گیری‌های علمی بکاهند.

منبع : زومیت
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه