ارسال به دیگران پرینت

روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

در این خبر سعی داریم نکات مهم تهیه بادمجان سرخ شده و صحیح ترین روش سرخ کردن بادمجان را برای تان بگوییم.

 روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

سرخ کردن بادمجان همیشه با دردسرهایی مثل جذب روغن زیاد یا سوختن سطح خارجی آن همراه است. اما غذاهای خوشمزه و متنوعی که می‌شود با بادمجان پخت باعث شده برای سرخ کردن بادمجان به بهترین نحو و با کمترین جذب روغن راهکارهای متعددی ارائه شود. از آنجایی که بادمجان در حالت عادی روغن زیادی حین سرخ کردن جذب می‌کند، برای سلامتی مضراتی به دنبال دارد و مصرف زیاد آن منجر به اضافه وزن و چربی خون و کلسترول بالا می‌شود. اما خبر خوب این است که با دانستن فوت‌وفن‌های سرخ کردن بادمجان می‎توانید بادمجان‌ها را با روغن کمتری سرخ کنید و از غذاهای محتوی بادمجان لذت ببرید.

فوت‌وفن‌های سرخ کردن بادمجان

بادمجان یکی از سبزیجات خوشمزه‌ای است که به تنهایی بعد از سرخ شدن می‌تواند همراه نان یک وعده غذایی دلچسب باشد. به علاوه بادمجان جایگاه خاصی در آشپزی ایرانی، به‌خصوص در شمال ایران دارد. اما این خوراکی خوشمزه مانند اسفنج روغن جذب می‌کند و روغن زیاد برای سلامت مضر است. برای کاهش اثرات مضر روغن جذب شده در بادمجان چند روش وجود دارد که بدون تغییر طعم این خوراکی لذیذ می‌توان هنگام سرخ کردن بادمجان جذب روغن را در آن به حداقل رساند.

اولین نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره شود این است که سعی کنید بادمجان تازه تهیه کنید؛ چون بادمجان کهنه روغن بیشتری جذب می‌کند. در ضمن قراردادن بادمجان‌ها در آب نمک نیز به جذب کمتر روغن در بادمجان و تردشدن بافت آن هنگام سرخ شدن کمک می‌کند، شما می‎توانید یک شب تا صبح بادمجان را داخل آب نمک قرار دهید. و بلاخره اینکه حتما برای سرخ کردن بادمجان‌ها از روغن سرخ‌کردی استفاده کنید چون این روغن‌ها در مقابل حرارت مقاوم هستند و طی سرخ کردن با حرارت بالا به ترکیبات مضر تبدیل نمی‌شوند.

روش اول سرخ کردن بامجان

بادمجان‌ها را پوست کنده و به شکل دلخواه برش بزنید، سپس آب نمک درست کنید و بادمجان‎ها را به مدت نیم ساعت داخل آن قرار دهید.

سپس بادمجان را آب کشیده و در سبد بگذارید تا آب اضافی آن خارج شده و خشک شود. در این مرحله یک عدد سفید تخم‌مرغ را داخل ظرفی ریخته و با چنگال بهم بزنید تا باز شود.  روغن را داخل ماهیتابه بریزید تا گرم شود و بادمجان‌ها را به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و داخل ماهیتابه بیاندازید. با این روش بادمجان روغن بسیار کمی جذب می‌کند و مطمئن باشید که اصلا بوی تخم‌مرغ نمی‌دهد.

روش دوم سرخ کردن بادمجان

در این روش هم برای سرخ کردن بادمجان ابتدا آنها را نیم ساعت داخل آب نمک قرار می‌دهیم. سپس مقداری آب داخل ظرف ریخته و به جوش می‌آوریم، به محض جوشیدن آب بادمجان‌ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه داخل آب جوش قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم بجوشد. سپس آنها را داخل آبکش می‌ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود و سپس آنها را سرخ می‌کنیم. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که بادمجان‌ها کمی آب‌پز شده و نرم می‌شوند.

روش سوم سرخ کردن بادمجان

در این روش پس از مرحله آب نمک و قبل از سرخ کردن بادمجان به جای سفیده تخم‌مرغ سطح آنها را به ماست آغشته می‌کنیم. ماست هم مانند سفیده تخم مرغ تاثیری بر طعم بادمجان ندارد و فقط جذب روغن را کاهش می‎دهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      آبپز کردن بادمجان هم لذیذ ه و روغن مصرف کم میشود

    • سید منصور اسدی ازتهران ارسالی در

      سلام روزتان بخیر بهترین روش پوست بکنید وتوی اب نمک نیم ساعت گذاشته ویکساعت اوی ابکش جلوی افناب تا ابش کشیده شود ـ وهم میتوانید سرخ کنید وهم بخارپز وهم گریل کنید

    • پروانه ارسالی در

      با سلام، من بعد از پوست کندن بادمجان ، برش داده و نمک می پاشم، بعد از یک ساعت بادمجانها را داخل آب می ریزم و نیم ساعت بعد آلکش کرده و می شورم، وقتی آبش خشک شد، سرخ می کنم.
      کمترین مقدار روغن را جذب می کند.

    • مریم ارسالی در

      بادمجان را ابتدا با پوست از درازا به دونیم کرده و کمی روغن در ماهیتابه ریخته و از سمت پوست داخل ماهیتابه میذاریم نمک می پاشیم و در ماهیتابه رو گذاشته آروم حرارت میدیم بعد از سرخ شدن طرف پوست دار اونو برمیگردونیم تا طرف بدون پوست هم سرخ بشه ۰ پوست بادمجان مانع حزب روغن یاد میشه و خاصیتش هم بیشتر میشه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه