ارسال به دیگران پرینت

مشکلی در تأمین پانسمان بیماران «پروانه‌ای» وجود ندارد

سازمان غذا و دارو اعلام کرد:‌ هیچ مشکلی در تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای وجود نداشته و به خانواده‌های این بیماران این اطمینان را می‌دهد که هیچ دغدغه نسبت به تامین پانسمان نداشته باشند.

 مشکلی در تأمین پانسمان بیماران «پروانه‌ای» وجود ندارد

وزارت بهداشت اعلام کرد: نظر به امتناع شرکت سوئدی تولید کننده پانسمان بیماران EB به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم و بیماران ایرانی، علیرغم تمام محدودیت‌ها در تامین این نوع پانسمان‌ها، با تلاش وزارت بهداشت یک محموله شامل ۱۲ قلم پانسمان با همکاری سازمان یونیسف در فروردین ۹۹ تحویل وزارت بهداشت (انبار هیات امنا صرفه جویی ارزی) شد.

براین اساس تمامی پانسمان‌های محموله اهدایی سازمان یونیسف وارد انبار هیات امنای ارزی شد و به منظور توزیع مناسب، اداره کل تجهیزات پزشکی بر اساس میزان نیاز ماهانه بیماران اعلامی توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های معاونت درمان، اقدام به صدور حواله توزیع به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران کرده و طبق حواله های صادره به مدت ۴ ماه مستقیما تحویل خانه EB شد

همچنین مقرر شد پانسمان‌های مورد نیاز بیماران در مراحل بعدی مطابق روال گذشته و متناسب با نیاز بیماران از طریق دانشگاه ایران به خانه EB تحویل شود.

آیا بیماری پروانه‌ای در همه دنیا درمان ندارد؟

 با توجه به اینکه عرضه  این کالای پزشکی اساسی بصورت یارانه ای تامین و برای مصرف‌کنندگان رایگان است؛ لذا  باید با مدیریت صحیح و دقیق توزیع شود تا ضمن پیشگیری از هر گونه سوء استفاده به سهولت در دسترس بیماران مبتلا قرار گیرد و این عزیزان در دسترسی دچار مشکل نشوند، لذا پانسمان ها به اندازه نیاز ماهانه توسط مرکز مدیریت بیماریهای معاونت درمان اعلام و حواله آن از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی صادر و دانشگاه علوم پزشکی ایران پانسمان را به تناسب نیاز بیماران در اختیار خانه EB قرار می‌دهد.

در این راستا تا تیرماه سال جاری ۹۷ هزارو ۵۳۶ عدد پانسمان تحویل خانه EB شده است، براین اساس تمام اطلاعات پانسمان‌های وارد شده، موجودی انبارها و تعداد تحویلی به خانه EB ثبت شده و بطور شفاف قابل رصد و پایش است؛ بنابراین موضوع مفقودی پانسمانها به هیچ وجه صحت نداشته و منطقی هم نیست و طرح این موضوع تنها باعث نگرانی خانواده‌ها خواهد شد.

همچنین تامین پانسمان مورد نیاز بیماران EB تا پایان امسال پیش بینی شده و در حال حاضر از ۱۲ قلم پانسمان مورد نیاز بیماران، موجودی تعدادی به مدت بیش از یک سال و معدودی از انواع آن به مدت ۶ ماه تامین شده است که برنامه ریزی برای تامین آنها نیز به صورت فراخوان توسط اداره کل تجهیزات پزشکی در حال انجام است.

لذا هیچ مشکلی در تامین این پانسمان‌ها وجود نداشته و به خانواده‌های محترم بیماران پروانه‌ای این اطمینان را می‌دهد که هیچ دغدغه نسبت به تامین پانسمان نداشته باشند.

شایان ذکر است ادعاهای غیر مستند که موجب نگرانی خانواده های بیماران در تامین دارو و ملزومات شود، مصداق تشویش اذهان عمومی بوده و از سوی وزارت بهداشت قابل پیگیری حقوقی است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه