ارسال به دیگران پرینت

پرواز «ستارگان ایران زمین» به توکیو| آغاز حماسه «همه برای ایران»

مراسم بدرقه نخستین گروه از کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

پرواز «ستارگان ایران زمین» به توکیو| آغاز حماسه «همه برای ایران»

مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران شامگاه امروز شنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای نخستین گروه اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو در CIP فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار شد.

قرائت سوگندنامه ورزشکاران

در ابتدای این مراسم فیلمی از آماده سازی ورزشکاران ایران برای حضور در المپیک به نمایش درآمد و در ادامه سوگندنامه ورزشکاران توسط پاکدامن عضو تیم ملی شمشیربازی و حمیده عباسعلی عضو تیم ملی کاراته قرائت شد.

صالحی امیری: کام ملت ایران را شیرین خواهیم کرد

رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: باور داریم که مرداد ماه کاروان ورزش کام ملت ایران را شیرین خواهد کرد. این وعده را می دهم که قبل از نیمه مرداد کام ملت ایران شیرین خواهد شد. در صحبتی که با توکیو داشتم همه ظرفیت ها در دهکده آماده پذیرش کاروان ایران است و در روزهای آینده اکثریت کاروان اعزام خواهند شد و اول مرداد افتتاحیه را خواهیم داشت.

وی در مورد ارزیابی از مدال آوری کاروان ایران نیز گفت: آنچه وظیفه ما بود حمایت و تشویق های لازم مادی و معنوی بود که انجام شده است. برای فدراسیون ها در طول سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان کمک کردیم امسال هم در چهار ماهه اول سال ۵۰ میلیارد تومان کمک کرده ایم. بودجه های ارزی را تامین کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه تاکید کرد: کاروان ایران امروز بدون دغدغه و کمترین اضطراب راهی توکیو خواهد شد. در توکیو برای مدال آوران طلا ۱۰ هزار یورو، ۵ هزار یورو برای نقره و ۳ هزار و ۵۰۰ یورو برای برنز به عنوان پاداش پای سکو پرداخت خواهیم کرد. در بازگشت هم وزارت ورزش پاداش خودش را به مدال آوران اهدا خواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: این دوره میزان حمایت از کاروان ورزش ایران نسبت به دوره های گذشته از افزایش ۲۰ درصد برخوردر بوده است.

پرواز «ستارگان ایران زمین» به توکیو/ آغاز حماسه «همه برای ایران»

عبادی پور: با تمام توان در المپیک می جنگیم

میلاد عبادی پور عضو تیم ملی والیبال ایران در این مراسم گفت: خودمان هم انتظار نداشتیم در لیگ ملت ها چنین نتایجی کسب کنیم. اما المپیک خیلی فرق می کند. به همین خاطر با تمام انگیزه به توکیو می رویم تا بهترین نتایج را بگیریم و باعث خوشحالی مردم شویم.

قطعا مسابقات سختی را در توکیو خواهیم داشت اما با داشتن بازیکنانی چون سعید معروف، سیدمحمد موسوی و ... که هر کدام خودشان یک تیم هستند برای گرفتن نتایج خوب به المپیک می رویم. قول دادن سخت است چرا که نمی خواهیم شرمنده مردم شویم.

سلطانی فر: ورزشکاران ایران جزو نخبگان جهان هستند

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: ورزشکارانی که به المپیک اعزام می شوند جزو نخبه ترین و بهترین های جهان هستند. المپیک بر خلاف رویدادهای دیگر اینگونه نیست که هر کسی اراده کرد بتواند مجوز بگیرد. المپیک محل نخبه ترین افراد است و برای گرفتن مجوز باید بین دو تا سه سال تلاش کنند و در مسابقات مختلف حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در رشته های مختلف ورزشکاران زیادی داریم که در سراسر جهان تلاش می کنند اما ملی پوشان ایران مسیر سختی را طی کردند که سهمیه را کسب کنند. تیم ملی والیبال ایران در بین ۱۲ کشور برتر جهان حضور خواهند داشت. بسکتبال هم همینطور که ۱۲ تیم برتر دنیا در این مسابقات حضور خواهد داشت.

مسعود سلطانی فر ادامه داد: ان شالله با عزم و اراده ویژه و دعای خیر مردم و حمایت هایی که از سوی مسئولان صورت گرفته است نتایجی در شان ورزش ایران کسب شود.

پرواز «ستارگان ایران زمین» به توکیو/ آغاز حماسه «همه برای ایران»

ملی پوشان شمشیربازی: برای پرچم ایران خواهیم جنگید

مجتبی عابدینی عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در مورد حضور در بازیهای المپیک و شرایط خودش گفت: شرایطم نسبت به دوره قبل خیلی بهتر است. المپیک متفاوتی است و امیدوارم بتوانیم مدال کسب کنیم. ما اگر الان این همه عرق ریختیم و زجر کشیدیم برای پرچم کشورمان و مردم ایران بوده است. امیدوارم شمشیربازهای ایرانی بتوانند دوم و ششم مرداد ماه دل مردم را شاد کنند، چون روز مهمی برای جامعه شمشیربازی است.

وی ادامه داد: ما سرباز مردم هستیم و از مردم چیزی جز دعای خیر نمی‌خواهیم. تمام ورزشکارانی که به المپیک می‌روند بسیار زحمت کشیده‌اند و چیزی غیر از مدال نمی‌خواهند. از مردم خواهش می‌کنم ما را دعا کنند که دست پر برگردیم.

علی پاکدامن دیگر عضو تیم ملی شمشیربازی اعزامی به بازیهای المپیک توکیو نیز گفت: ما تعهد کردیم که سربازان وظیفه‌شناسی برای ورزش کشورمان باشیم و هر چه در توان داریم به نمایش بگذاریم. در شرایط کنونی باید بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

پرواز «ستارگان ایران زمین» به سوی توکیو

نخستین گروه از کاروان ورزش ایران شامل ورزشکاران رشته های والیبال، شمشیربازی، تیراندازی، تنیس روی میز و تکواندو در پایان این مراسم با بدرقه وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک راهی توکیو شدند تا از روز دوم مردادماه رقابت های خود را آغاز کنند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه