ارسال به دیگران پرینت

دیدار هیاتی از وزارت خارجه ایران با وزیر امور خارجه سوریه

هیأتی از وزارت امور خارجه ایران با «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه، روز پنجشنبه میزبان هیاتی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ریاست سفیر، رضا نجفی، دستیار وزیر امور خارجه بود که در این جلسه، دو طرف به بررسی روابط دوجانبه، راهکارهای تقویت هماهنگی و رایزنی میان دو کشور در همه زمینه ها پرداختند.

در این دیدار تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم که کشورهای مختلف در معرض آن قرار گرفته از جمله تروریسم اقتصادی که با تحمیل اقدامات اجباری و یکجانبه علیه سوریه و ایران اعمال شده، مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار وزیر امور خارجه سوریه ابراز کرد: رهبری و دولت و مردم سوریه از نقش مهمی که ایران در زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی برای حمایت از سوریه در جنگ خود علیه تروریسم ایفا می‌کند، بسیار قدردانی  می‌کند.

مقداد با اشاره به رضایت سوریه از ارتقای سطح روابط دو کشور بر عمق این روابط راهبردی و اهمیت بازدیدهای متقابل در بالاترین سطح در توسعه آن تاکید کرد. او همچنین حمایت سوریه از ایران در مذاکرات فعلی وین برای احیای برجام را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار نجفی با تاکید بر عمق و اهمیت روابط سوریه و ایران گفت: این روابط آرزوهای مردم دو کشور را محقق می‌کند.

دستیار وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مواضع عادلانه سوریه بر حمایت مستمر کشورش از سوریه به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم برای بازگرداندن امنیت و ثبات به تمام مناطق آن تاکید کرد.

«لوی العوجی»، دبیر کمیته ملی سوریه، «رؤی شربجی» از دفتر وزیر، هیات همراه معاون وزیر خارجه ایران و سفیر ایران در دمشق در این دیدار حضور داشتند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه