ارسال به دیگران پرینت

کلایه متخصصان از دخالت پزشکان عمومی در رشته پوست

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، نسبت به دخالت پزشکان عمومی در امور تخصصی رشته پوست از کمیسیون ملی حرف پزشکی گلایه کرد.

کلایه متخصصان از دخالت پزشکان عمومی در رشته پوست

دکتر فرهاد هنجنی با اشاره به اعتراض دستیاران پوست نسبت به مداخله پزشکان عمومی در امور تخصصی رشته پوست، گفت: دستیاران رشته پوست نسبت به آنچه تحت عنوان مصوبات کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته به آن اعلام می‌شود، اعتراض دارند.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعتراض دستیاران رشته پوست نسبت به مداخلات پزشکان عمومی در حرفه تخصصی پوست افزود: روشی که کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته به آن بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند، درست نیست زیرا دستیاران پوست به عنوان معترض مداخله پزشکان عمومی در امور تخصصی رشته پوست، باید در این کمیسیون باشند و از ادعاهای خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: صرف ارائه مستندات به این کمیسیون کافی نیست زیرا ما شنیده‌ایم در همین کمیسیون تصمیم گرفته شده که پزشکان عمومی نسبت به ارائه برخی خدمات متخصصین پوست در مطب خود مجاز باشند که این اصلاً درست نیست.

هنجنی با اشاره به آموزش‌های دانشگاهی تخصصی دستیاران در هر رشته پزشکی گفت: نمی‌توان به صرف گذراندن دوره‌ای کوتاه‌مدت مثل لیزر، تزریق ژل و بوتاکس و … اجازه داشت در امور تخصصی رشته پوست دخالت کرد. پس تکلیف دستیارانی که ۶ سال از عمر خود را صرف گرفتن تخصص و گذراندن دوره طرح می‌کنند، چیست؟

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران افزود: آنچه را کمیسیون ملی تعیین صلاحیت شاغلان حرف پزشکی و وابسته به آن برای پزشکان عمومی مجاز اعلام کرده است، در حیطه رشته تخصصی پوست است.

وی گفت: مگر می‌شود با گذراندن دو سه دوره کوتاه‌مدت بتوان جایگزین متخصصان یک رشته شد؟

هنجنی افزود: چنین تصمیم‌گیری‌هایی فقط برای متخصصین پوست نخواهد بود و بعدها می‌تواند رشته‌های دیگر پزشکی را درگیر کند.

وی گفت: حرف ما این است که هیأت بورد رشته پوست و انجمن متخصصین پوست ایران، به صورت فعال‌تر به این کمیسیون دعوت شوند و در جریان تصمیمات کمیسیون قرار بگیرند چون ذی‌نفع ماجرا ما هستیم و باید حضور داشته باشیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه