ارسال به دیگران پرینت

اتریش ترکیه را متهم به سوءاستفاده از مسئله پناه جویان کرد

اتریش باردیگر با انتقاد از ترکیه در قبال مسئله مهاجرت های غیر قانونی، این کشور را متهم به سوءاستفاده ابزاری از پناه جویان کرده است.

 «الکساندر شالنبرگ»، وزیر خارجه اتریش با انتقاد از ترکیه، آنکارا را متهم به سوءاستفاده از مسئله پناه جویان کرد.

در همین ارتباط، وزیرخارجه اتریش از اتحادیه اروپا خواسته است تا به برخی کشورها از جمله ترکیه که سعی در استفاده از مسئله پناهجویان به عنوان ابزاری علیه این اتحادیه دارند، واکنش مناسب نشان دهد.

الکساندر شالنبرگ در این ارتباط گفت: ما به عنوان اتحادیه اروپا، باید در نظر بگیریم که بیشتر کشورها قصد دارند از مسئله مهاجرت به عنوان سلاحی علیه ما استفاده کنند، از جمله «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه.

وزیرخارجه اتریش خواستار هوشیاری بیشتر اتحادیه اروپا دربرابر سوءاستفاده دیگر کشورها از موضوع پناهجویان شد و گفت: ما نمی‌توانیم مسیری که سایر کشورها می‌خواهند از موضوع مهاجرت به عنوان سلاحی علیه اتحادیه اروپا و به عنوان فشار بر این اتحادیه استفاده کنند را تحمل کنیم.

ازدحام پناهجویان در مرز ترکیه با یونان به بحرانی برای اروپا تبدیل شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیش‌تر تهدید کرده بود که مرزهایش را به سوی اروپا باز می‌کند تا این مهاجران وارد اروپا شوند. این در حالی است که در جزایر یونان شمار قابل توجهی از پناهجویان بلاتکلیف مانده‌اند.

براساس توافق سال ۲۰۱۶ بین ترکیه با اتحادیه اروپا، آنکارا در قبال کمک مالی که از این اتحادیه متعهد شده که از عبور پناهجویان به سوی اروپا جلوگیری کند.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا از تکرار بحران مهاجرت در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی جلوگیری کتد. در این دوره بیش از یک میلیون تن به ویژه از خاورمیانه و از مسیر ترکیه و یونان به اروپا وارد شدند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه