ارسال به دیگران پرینت

نیمی از مردم آمریکا به سختی شکم خود را سیر می کنند

نماینده دموکرات کنگره آمریکا در واکنش به سفر یک میلیاردر به فضا از آمار بالای فقر در آمریکا خبر داد و از این موضوع انتقاد کرد.

نیمی از مردم آمریکا به سختی شکم خود را سیر می کنند

 «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر از آمار بالای فقر عمومی در آمریکا خبر داد.

سندرز که توئیت خود را در واکنش به سفر میلیاردهای آمریکایی و انگلیسی به فضا منتشر کرده، در این ارتباط نوشت: در ثروتمندترین کشور کره زمین، نیمی از مردم با دستمزد بسیار پایین زندگی می‌کنند.

به گفته سندرز، نیمی از مردم آمریکا در پرداخت هزینه‌های زندگی ناتوان هستند و به سختی شکم خود را سیر می‌کنند و با مشقت برای معاینات پزشکی به مطب می‌روند، اما این جای تعجب بسیاری دارد که ثروتمندترین افراد جهان به فضا سفر می‌کنند.

نماینده دموکرات کنگره آمریکا در عین حال با انتقاد از فاصله طبقاتی موجود در این کشور و در واکنش به سفر فضایی اخیر از سوی یک میلیاردر، خواستار آن شده مالیات میلیاردرهای امریکا افزایش یابد.

به تازگی ریچارد برانسون میلیاردر ۷۱ ساله به همراه پنج نفر دیگر بعد از سفری فضایی به لبه فضا با موفقیت به زمین بازگشت.

گفته شده راکت هواپیمابر این میلیاردر که ساخت شرکت خودش «ویرجین گالاتیک» است، برای سفری ۹۰ دقیقه‌ای در آسمان نیومکزیکو در آمریکا پرتاب شد و تا ارتفاعی پرواز کرد که آسمان در آن سیاه و افق زمین محو می‌شود.

برخلاف سفرهای فضایی سنتی که فضانوردان دور زمین می چرخند و روزها در فضا شناور هستند، این سفر کوتاه بود اما این فضاپیما بیش از ۵۰ مایل بالاتر از جو زمین رفت که دولت آمریکا در نظر دارد بدین وسیله مرز فضا را مشخص کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه