ارسال به دیگران پرینت

سه دلیل برای ممنوعیت ورود حیوانات به محیط بازی کودکان

صبح امروز نمایندگان شورای شهر تهران از تصویب یک فوریت طرح جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران خبر دادند.

سه دلیل برای ممنوعیت ورود حیوانات به محیط بازی کودکان

 صبح امروز نمایندگان شورای شهر تهران از تصویب یک فوریت طرح جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران خبر دادند.

حجت نظری یکی از نمایندگان شورای شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح درباره علت ارائه آن گفت: این طرح ناظر بر سلامت کودکان و  خردسالان است و از باب اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و تأمین سلامت شهروندان باید اجرایی شود.

با این حال برخی از صاحبان سگ‌ها اغلب تصور می کنند که سگ آنها کاملاً اهلی است و هرگز به کودکان آسیب نمی‌رساند اما ممنوعیت ورود سگ‌ها به فضای بازی کودکان ابداع شورای شهر تهران نیست و این محدودیت در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی نیز وجود دارد و دلیل آن به عمدتا پیشگیری از حمله سگ‌ها به کودکان است.

چرا باید سگ‌ها را از زمین‌ بازی کودکان دور کرد؟

انگل توکسوکارا: توکسوکارا انگلی خطرناک است که در سگ‌ها و گربه‌ها به وفور دیده می‌شود. اغلب اوقات، حیواناتی که این انگل را دارند ممکن است هیچ علامتی از عفونت نداشته باشند. با این حال، حیوانات آلوده می‌توانند تخم این انگل را از طریق مدفوع خود منتشر کنند و حتی اگر صاحب سگ مدفوع سگ خود را جمع کند، این انگل می‌تواند زمین را آلوده کند. این در حالی است که برخی از کودکان تمایل به خوردن خاک و شن و ماسه دارند و یا خیلی معمول است است انگشتان خود را پس از برخورد با زمین به چشم و دهان خود بزنند که در این صورت لارو انگل توکسوکارا می‌تواند به راحتی از این طریق بدن کودک را آلوده کند.

آلودگی با این انگل می‌تواند عوارض جدی مانند تب، درد شکم یا حتی کاهش دائمی دید را به همراه داشته باشد. به علاوه بنابر آزمایشات انجام گرفته مدفوع سگ‌ها می‌تواند آلوده به هپاتیت هم باشد.

گازگرفتگی: از آنجا که کودکان بیشتر در معرض گازگرفتگی سگ‌ها هستند، بسیاری از والدین اگر سگی را در زمین بازی ببینند، حتی اگر سگ قلاده داشته باشد، باز هم بسیار احتیاط می‌کنند.

از طرف دیگر کودکانی که در خانه سگ ندارند اغلب نمی‌دانند چگونه باید در کنار سگ‌ها رفتار کنند. گرچه ممکن است در شرایط معمول سگ‌های خانگی کاملاً دوستانه باشد اما ممکن است هنگام محاصره شدن سگ توسط یک کودک ترسیده که در حال جیغ زدن است یا یک کودک کنجکاو که به سگ بیش از اندازه نزدیک می‌شود، احساس خطر کند.

از طرفی والدین وقتی با کودک خود به پارک می‌روند ممکن است لحظاتی حواسشان به چیز دیگری پرت شود در حالی که تنها ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا یک سگ به یک کودک ترسیده یا کنجکاو که موهای او را می‌کشد، حمله کند. بنابراین مهم نیست که سگ شما چقدر ناز و دوست داشتنی باشد یا چقدر خوب آموزش دیده باشد، در هر صورت هیچ تضمینی برای رفتار عادی او در شرایط استرس‌زا وجود ندارد.

آلرژی، ترس و هراس: دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود بعضی از کودکان و بزرگسالان در کنار سگ‌ها احساس راحتی نکنند. برخی از افراد ممکن است حساسیت شدیدی به حیوانات خانگی داشته باشند و برخی ممکن است ترس یا فوبیای سگ داشته باشند و در هرصورت این یک امر بدیهی است که بچه‌ها باید جایی داشته باشند که بتوانند بدون احتیاط و ترس از یک حیوان ناشناخته، در امنیت بازی کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه