ارسال به دیگران پرینت

حریرچی: ۶۵ درصد مردم ماسک نمی زنند | امیدواریم تا چند ماه آینده به ایمنی ۷۰درصدی برسیم

معاون کل وزارت بهداشت گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است یعنی اینکه ۶۵ درصد مردم ماسک نمی‌زنند و فاصله گذاری را رعایت نمی‌کنند.

حریرچی: ۶۵ درصد مردم ماسک نمی زنند | امیدواریم تا چند ماه آینده به ایمنی ۷۰درصدی برسیم

جلسه فوق العاده ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با محوریت وضعیت بحرانی کرونا در هرمزگان برگزار شد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت پیک دوم شیوع کرونا در هرمزگان گفت: با توجه به اینکه هرمزگان 2.2 درصد جمعیت کل کشور دارد اما حدود 11 درصد بستری مثبت کشور مربوط به این استان است؛ لذا وضعیت کنونی هرمزگان با اوج پیک‌های استان‌های قم و خوزستان برابری می‌کند.

دکتر ایرج حریرچی افزود: یکی از دلایل افزایش صعودی آمار کرونا سهل انگاری در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های درگیر بیماری است.

وی عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور 65 درصد کاهش پیدا کرده است یعنی اینکه 65 درصد مردم ماسک نمی‌زنند و فاصله گذاری را رعایت نمی‌کنند.

دکتر حریرچی بیان کرد: بهترین و سریعترین راه برای رسیدن به شرایط عادی و بازگشت به زندگی واکسیناسیون همگانی است؛ امیدواریم تا چند ماه آینده ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون با اتکا به واکسن داخلی و واردات واکسن به 70 درصد برسد.

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جلسه گفت: میزان متوسط بستری در استان کمتر از 48 ساعت شده است و با بستری شدن روزانه بیش از 200 بیمار جدید ولی کمتر از این ترخیص می‌شوند و هر روز بار بیماران بستری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به راه اندازی 4 بخش کووید 19 در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس افزود: هم اکنون صد درصد تخت‌های بیمارستانی دانشگاه اشغال هستند.

فرشیدی ضمن تاکید بر تجهیز آزمایشگاه جامع استان به دستگاه NGS جهت توالی یابی ویروس و آزمایشات تخصصی ژنتیک گفت: از وزارت بهداشت تقاضا داریم با توجه به وجود پتانسیل و توانمندی در نیروهای تخصصی در استان نسبت به تامین این دستگاه همکاری لازم داشته باشند.

دکتر محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گزارش جامعی از وضعیت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در استان ارائه کرد

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه