ارسال به دیگران پرینت

ایمیدرو، متولی اجرای سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها

طبق اعلام رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دوازدهمین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنعت گوهرسنگ‌ها، ضمن تاکید بر اجرای سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها با راهبری این سازمان، از ارائه پیشنهادها برای فاز عملیاتی این صنعت (گوهرسنگ‌ها) طی دو هفته آینده به نهادهای بالادستی خبر داد.

ایمیدرو، متولی اجرای سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها

 وجیه‌الله جعفری در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، پس از ارائه گزارش شورا برای دو افق 1405 و 1410 صنعت گوهرسنگ‌ها و همچنین انعکاس نظرات اعضا، اظهار کرد: شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ‌ها از 9 کمیته تخصصی تشکیل شده که پیشنهادهای اولویت‌دار دریافت و آن را برای هماهنگی یا رفع چالش‌های موجود، در اختیار نهادهای بالادستی قرار می‌دهد ونظرات پیشنهادی برای اجرای هرچه مطلوب‌تر فاز عملیاتی سند جامع گوهرسنگ‌ها، طی دو هفته آینده نهایی و ارائه خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اینکه به تازگی، وزیر صمت سند ملی توسعه گوهرسنگ‌ها (به عنوان سند فرابخشی) را ابلاغ کرده که بر اساس آن، ایمیدرو (معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی) متولی و مجری این سند است و مسئولیت هماهنگی بین نهادهای بالادستی و پایین دستی، تشکل ها و بخش خصوصی و سایر ذی نفعان برعهده دارد، گفت: در مسیر عملیاتی شدن این سند کلان، نیازمند هماهنگی با دولت و تدوین کنندگان برنامه هفتم توسعه کشور هستیم.

وی افزود: محور این هماهنگی ها دبیرخانه شورا خواهد بود که زیر نظر معاونت طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، فعالیت می‌کند. ملاک و چارچوب فعالیت ما سند جامع گوهرسنگ‌ها است. نشست‌های شورای راهبری صنعت گوهرسنگ‌ها را به صورت فصلی و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌کنیم و شورای سیاستگذاری هم ابتدا به صورت دو هفته یکبار (برای رفع نیازهای اولویت‌دار) و سپس به صورت ماهانه، جلسات را برگزار می‌کند.

معاون وزیر صمت در پایان تاکید کرد: ایمیدرو، تنها به وظیفه خود در سند جامع گوهرسنگ‌ها و نیز انجام هماهنگی‌ها می‌پردازد و دخالتی در امور دیگر نخواهد داشت.

در این جلسه ویدئویی، سید ابومحمد هاشمی- مجری "طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور"- نیز خلاصه‌ای از روند شکل‌گیری و تصویب سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور را ارائه داد و با بیان نحوه شکل‌گیری سرفصل‌های استراتژی توسعه صنعت گوهر سنگ، شرح وظایف و مسئولیت‌های هر یک از دستگاه های ذی‌ربط که در جلسه معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصوب شده است را تشریح کرد.

در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ‌ها، نمایندگان گمرک، بانک مرکزی و اتحادیه طلا و جواهرنیز هریک به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود درباره اولویت رفع چالش‌های حوزه تجارت، تولید، استانداردها، قوانین و مقررات، صادرات و واردات، مجوزهای قانونی، فعالیت بازارچه‌ها، آموزش و رقابت در بازارهای جهانی پرداختند. 

در این جلسه معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی، رئیس خانه معدن ایران، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران و همچنین نمایندگان بانک مرکزی، اتاق اصناف، گمرک و تشکل‌های خصوصی حضور داشتند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه