ارسال به دیگران پرینت

نشست وزیر کشور عراق درباره "جنگ دکل‌ها"| الکاظمی ارتش را مامور حفاظت از خطوط انتقال برق کرد

وزیر کشور عراق در نشستی امنیتی طرح ویژه حفاظت از تاسیسات انرژی، دکل‌های برق و اهمیت حفاظت از دکل‌های برق و حملات اخیر را بررسی کرد.

نشست وزیر کشور عراق درباره "جنگ دکل‌ها"| الکاظمی ارتش را مامور حفاظت از خطوط انتقال برق کرد

عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق امروز یکشنبه نشستی را در مقر عملیات وزارتخانه با حضور معاون نماینده وزارتخانه در امور امنیت فدرال، رئیس پلیس انرژی و مدیر دفتر وزیر و مدیر علمیات از طریق ویدیو کنفرانس با حضور روسای پلیس انرژی و برق تمامی استان‌ها برگزار کرد.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: نباید اجازه حمله به این دکل‌ها را به عنوان عنصری حیاتی و مهم در زیرساخت‌های کشور داد و وزارت کشور با همه تشکیلات و فرماندهی عملیات مشترک کشور به حفاظ از این دکل‌های برق خواهد پرداخت.

وزیر کشور عراق چندین دستور نیز برای تقویت حفاظت از این تاسیسات دولتی و تلاش بیشتر و اقدامات با هدف تامین امنیت آنها صادر کرد.

طبق بیانیه وزارت کشور، وزیر به درخواست‌ها و نیازهای حاضرین در نشست گوش داد و بر رسیدن به دیدگاه صریحی در زمینه فعالیت امنیتی ویژه برای حفاظت از تاسیساتی که در سراسر کشور خدماتی به شهروندان ارائه می‌کنند، تاکید کرد.

در پی سلسله حملاتی که منجر به قطعی برق شده مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیروهای ارتش را مامور حفاظت از خطوط انتقال انرژی و برق کرد.

دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی در راس نشستی فوق‌العاده با استانداران مقرر کرد فرماندهی عملیات مشترک به حفاظت از دکل‌های برق بپردازد و نیروهایی برای این ماموریت در نظر گرفته شوند. در کنار ارتش فرماندهان پلیس، استانداران نیز اقدام به حفاظت از تاسیسات برق و کارمندان آن خواهند کرد و نیروهای ویژه برای آن اختصاص خواهند داد.

خطوط انتقال برق و دکل‌ها از چند هفته پیش با وجود گرمای شدید از سوی گروه‌های ناشناس در استان‌های دیالی، صلاح الدین و کرکوک هدف حملات سازماندهی شده،  قرار گرفته‌اند

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه