ارسال به دیگران پرینت

نبود صنایع تبدیلی در قطب تولید عسل کشور

اردبیل- خام‌فروشی محصولات با ارزشی همچون عسل طبیعی و نبود صنایع تبدیلی در این بخش از گلایه‌های به حق تولیدکنندگان عسل در مناطق مختلف استان اردبیل است.

نبود صنایع تبدیلی در قطب تولید عسل کشور

در حالی تولید عسل در مناطق مختلف استان اردبیل در گرمای تابستان کام مصرف‌کنندگان را شیرین کرده که نبود صنایع تبدیلی همچنین کمیاب شدن دارو برای زنبورها و گرانی سایر لوازم و مایحتاج ضروری به ویژه تأمین شکر، تولیدکنندگان این بخش را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده و نارضایتی‌های آنها را افزایش داده است.

در شهرستان گرمی نیز تولید عسل در گرم‌ترین روزهای تابستان آغاز شده و به گفته فرماندار شهرستان گرمی بیش از ۱۴۰ تن عسل ناب از کلنی‌های شهرستان گرمی برداشت می‌شود.

علی بهشتی اظهار کرد: در این شهرستان بیش از دو هزار نفر به شغل زنبورداری مشغول هستند که در مناطق مختلف این شهرستان به ویژه مراتع هفت هزار و ۵۰۰ کلنی برپا شده و ۲۴۰ بهره‌بردار مشغول تولید عسل و فرآورده‌های آن هستند.

وی تصریح کرد: در این شهرستان به دلیل وجود ۱۲۰ هزار هکتار مرتع و تولید گیاهان متنوع دارویی و شفابخش، تولید عسل و عملیات زنبورداری با قوت و قدرت ادامه دارد به طوری که در مناطق مختلف این شهرستان که به کانون تولید عسل تبدیل شده، به عینه می‌توان کلنی‌ها و تجهیزات زنبورداری را به عینه مشاهده کرد.

فرماندار شهرستان گرمی افزود: هر چند تولیدکنندگان در این مسیر با مشکلات و دغدغه‌هایی روبه‌رو هستند اما با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌ها حمایت از تولیدکنندگان عسل ادامه دارد تا در زنبورستان‌های شهرستان گرمی تلاش برای فرآوری محصولات به انجام برسد.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با حمایت بنیاد علوی و همچنین سازمان جهاد کشاورزی ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات در یک سال گذشته در اختیار زنبورداران در این منطقه قرار گرفته و امسال نیز این حمایت‌ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در کنار تولید و عرضه عسل به بازارهای داخلی سعی بر این بوده تا صادرات این محصول نیز با قوت و قدرت ادامه پیدا کند تا در این شهرستان زمینه برای اشتغال بیشتر در این بخش فراهم آید.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه