ارسال به دیگران پرینت

ژنرال آمریکایی: واشنگتن نباید به افغانستان پشت کند

فرمانده نیروهای آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن نباید نسبت به آنچه در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی رخ می‌دهد، بی‌توجه باشد.

 ژنرال آستین اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در مصاحبه‌ای با تلویزیون ای بی سی که امروز یکشنبه پخش شد، گفت: "ما نمی‌خواهیم به این کشور پشت کنیم".

از نظر میلر، ایالات متحده در افغانستان درس‌هایی آموخته است.

وی افزود: "همه آنها مثبت نبودند، اما پیروزی‌هایی هم داشتیم".

میلر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است حوادثی مانند آنچه در عراق پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی و گسترش نفوذ داعش رخ داد در افغانستان نیز رخ دهد؟ گفت: "البته. همه اکنون به آن فکر می‌کنند".

گزیده‌ای از این مصاحبه در اخیرا منتشر شد. میلر خاطرنشان کرد، اوضاع امنیتی در افغانستان "خوب نیست".

وی اظهار کرد: ستیزه جویان طالبان در حال انجام عملیات تهاجمی در سراسر کشور هستند".

میلر در مورد کنترل مناطق جدید در افغانستان توسط طالبان گفت: ما باید نگران باشیم.

وی افزود: "از دست دادن سرزمین‌ها و سرعت از دست رفتن آنها باید نگران کننده باشد".

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ۱۴ آوریل اعلام کرد، که تصمیم به پایان عملیات در افغانستان گرفته است، که طولانی‌ترین لشکرکشی نظامی خارج از کشور در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. ایالات متحده این جنگ را در اکتبر ۲۰۰۱ آغاز کرد. عقب نشینی نیروهای آمریکایی از ماه مه آغاز شد. پیش از این برنامه ریزی شده بود، که نیروهای نظامی ایالات متحده احتمالاً تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک کنند. در اوج عملیات آمریکا در سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۳. تعداد نیروهای غربی در افغانستان از ۱۵۰ هزار نفر فراتر رفت. واحدهای اصلی جنگی ایالات متحده و ناتو در سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شدند.

انتهای پیام

با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در ۱۴ فیبروری ۲۰۰۳ ، گروه طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت های وی در روسیه ممنوع است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه