ارسال به دیگران پرینت

مواضع فرانسه، انگلیس و آلمان در نشست شورای امنیت درباره برجام

نمایندگان تروییکای اروپایی طرف ایران در برجام در نشست بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت به ارایه مواضع و دیدگاه های خود در این باره پرداختند.

مواضع فرانسه، انگلیس و آلمان در نشست شورای امنیت درباره برجام

نمایندگان تروییکای اروپایی طرف ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) امروز چهارشنبه به ارایه دیدگاه های کشورهای متبوع خود در نشست شورای امنیت برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ پرداختند.

«باربارا وودوارد» (Barbara Woodward) نماینده و سفیر انگلیس در سازمان ملل در این نشست گفت: انگلیس از گفتگو میان ایران و عربستان استقبال می کند. گفتگو، زیربنای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است. سخنان رئیس جمهور منتخب ایران در ۱۸ ژوئن مبنی بر اینکه دولت او آماده گفتگو با عربستان سعودی خواهد بود را در نظر داریم. از رئیس‌جمهور منتخب ایران می خواهیم ایران را وارد مسیر متفاوتی کند.

این دیپلمات انگلیس ادعا کرد: ما به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متعهد هستیم و به همین دلیل در مذاکرات وین شرکت داریم. اولویت ما این است که آمریکا به برجام بازگردد و ایران نیز اجرای کامل تعهداتش را از سر بگیرد. مذاکرات وین نمی‌تواند به صورت نامحدودی ادامه داشته باشند و به سرعت به موعد تصمیم گیری نزدیک می شویم.

وی بدون اشاره به نقض توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ توسط آمریکا در سال ۲۰۱۸ و تداوم انفعال اروپا در این خصوص گفت: از اقدام ایران در محدود کردن فعالیت های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستیم.

مواضع فرانسه، انگلیس و آلمان در نشست شورای امنیت درباره برجام

نماینده فرانسه در سازمان ملل در این نشست گفت: بعد از ۶ دُور مذاکرات برجام و روشن شدن معیارهای بازگشت به این توافق، اکنون باید مذاکرات خاتمه یافته و طرف‌ها به توافق (برجام) برگردند. اکنون باید تصمیمات شجاعانه ای گرفته شوند.

وی در این باره اضافه کرد: از ایران می‌خواهیم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر گرفته و دسترسی کامل این نهاد بین المللی را برقرار کند. نبود فعالیت‌های نظارتی آژانس در ایران نگران کننده است.

مواضع فرانسه، انگلیس و آلمان در نشست شورای امنیت درباره برجام

نماینده آلمان در سازمان ملل در این نشست گفت: برجام هیچ جایگزین منطقی ندارد. ما می دانیم احیای این توافق کاملاً امکان‌ پذیر و شدنی است؛ لذا همه تلاش خود را برای موفقیت مذاکرات برجام در وین به کار می بندیم.

وی در این باره اضافه کرد: مذاکرات نمی تواند بدون مصالحه به سرانجام برسد. گام‌ های هسته‌ ای ایران بازگشت‌ پذیر نیستند؛ این اقدامات باعث کسب دانش‌ فنی می‌ شوند و منافع منع‌ اشاعه‌ برجام را تضعیف می‌ کنند.

مواضع فرانسه، انگلیس و آلمان در نشست شورای امنیت درباره برجام

 

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه